کد خبر 1325737
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

دانستن اطلاعات اولیه ورق رنگی در خرید شما کمک شایانی می‌کند، ما در این مطلب به بررسی کاربرد، مزایا، مشخصات و معرفی مرجع قیمت روز ورق‌های رنگی پرداخته‌ایم.

قیمت ورق‌ رنگی فولادی تحت تاثیر عوامل مختلفی است. در روزهایی که نوسانات بازار ارز به صورت آنی موجب تغییر قیمت‌ها می‌شود، آهن آنلاین که سابقه‌ای طولانی و درخشان در عرضه و فروش محصولات آهنی به صورت غیرحضوری دارد، با ارائه بهای به‌روز انواع آهن‌آلات ساختمانی، صنعتی و سایر محصولات وارداتی از جمله میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه، نبشی، ناودانی، پروفیل، ورق‌های آلیاژی و صنعتی، ورق‌های روغنی، گالوانیزه، انواع مقاطع استنلس استیل، مس و آلومینیوم این امکان را به مشتریان می‌دهد تا قیمت‌ها را استعلام کرده و سپس خرید خود را انجام دهند. همان‌طور که می‌دانید عوامل مختلفی، قیمت نهایی ورق‌های فولادی را دستخوش تغییر و تحول می‌کند. عواملی همچون میزان عرضه و تقاضا، نرخ ارز، بورس کالا و قیمت جهانی فولاد از جمله عوامل تاثیرگذار در نرخ ورق رنگی هستند. در ادامه همراه ما باشید تا جزئیات بیشتری از این موضوع را در اختیار شما قرار دهیم.

با ورق رنگی و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید

مشخصات ورق رنگی

ورق‌های رنگی حاصل رنگ‌آمیزی صنعتی ورق‌های گالوانیزه هستند. ورق‌های گالوانیزه فولادی به علت ضخامت بالایی که دارند، قابلیت فرم‌دهی و شکل‌پذیری کمی دارند؛ از این رو تولیدکنندگان محصولات آهنی، اقدام به تولید ورق رنگی کرده‌اند که با ضخامت بین 0.2 تا 0.7 میلی‌متر، قابل استفاده در مصارف گوناگون باشند. یکی از موارد مصرف ورق رنگی، استفاده در ساخت شیروانی‌ها است. این ورق‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل رطوبت، خوردگی و زنگ‌زدگی دارند، بهترین گزینه در ساخت شیروانی‌ها به خصوص در مناطقی با میزان بارندگی و رطوبت زیاد هستند. تنوع بالا در طرح و رنگ یکی دیگر از عوامل محبوبیت ورق رنگی است. انواع طرح‌های این قبیل ورق‌ها به وسیله قالب‌های مخصوصی که بدین منظور ساخته شده‌اند، ایجاد می‌شود. رول‌های ورق پس از رنگ‌آمیزی به وسیله قالب‌هایی با طرح‌ها و شکل‌های گوناگون مانند طرح سوئد، طرح ایتالیا (پالرمو)، طرح چین، طرح ژاپن، طرح فرانسه، طرح بهمن و طرح تیارا منقش می‌شوند.

مراحل تولید ورق رنگی

رنگ‌آمیزی ورق رنگی به وسیله دستگاه‌ها و به صورت مکانیزه انجام می‌شود. بدین منظور، ورق‌های گالوانیزه بدون رنگ پس از آماده‌سازی و انجام پولیش جهت زدودن چربی‌ها و ناخالصی‌ها، توسط غلطک‌های مخصوص برس‌کاری می‌شوند. در ادامه فرآیند رنگ‌آمیزی، ورق‌ها با آب داغ شستشو داده شده و طی عملیات هوادهی کاملا خشک می‌شوند. جهت بالا بردن مقاومت ورق‌ها در برابر خوردگی، یک لایه ماده شیمیایی به سطح ورق‌ها پاشیده می‌شود. قبل از وارد شدن به خط رنگ‌آمیزی، یک لایه پرایمر سطح ورق‌ها را پوشش می‌دهد و در ادامه به منظور رنگ‌آمیزی ورق‌ها توسط دستگاه‌های اتوماتیک وارد خط تولید می‌شوند. پس از اینکه چندلایه رنگ روی سطح ورق‌ها کشیده شد، ورق‌های رنگی وارد کوره می‌شوند تا خشک گردند. اما این پایان مرحله رنگ‌آمیزی نیست. پس از خشک شدن رنگ‌ها در داخل کوره، مجددا ورق‌ها با یک لایه رنگ دیگر پوشش داده شده و دوباره وارد کوره می‌شوند. نتیجه نهایی، تولید محصولی باکیفیت از لحاظ مقاومت و شکل‌پذیری است. رنگی که در فرآیند رنگ‌آمیزی ورق‌ها استفاده می‌شود، رنگ الکترواستاتیک است که در واقع مقاومت ورق‌ها را در انواع محیط‌های مرطوب و محیط‌های اسیدی و قلیایی افزایش می‌دهد. ورق‌های رنگی بدون طرح به صورت رولی در بازار موجود هستند؛ اما در صورتی که تمایل دارید طرح و شکل خاصی داشته باشند، باید دقت کنید که امکان رول کردن ورق‌های طرح‎‌دار وجود ندارد و به صورت ورقه ورقه یا شیت به فروش می‌رسند.

موارد مصرف ورق رنگی

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ورق رنگی از جمله محصولات آهنی پرکاربرد است که به شکلی گسترده در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کابردهای ورق‌های رنگی، استفاده از آن‌ها در تولید بدنه رایانه‌ها، بدنه کابینت‌های فلزی، بدنه لوازم خانگی مانند لباسشویی، ظرفشویی، یخچال، صنایع اتومبیل‌سازی برای ساخت بدنه و شاسی اتومبیل، ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز، استفاده در ساخت سازه‌ها و پل‌ها،  صنایع دریایی و کشتی‌سازی برای ساخت انواع سازه‌های دریایی، اسکله‌ها، انواع کشتی‌ها، ساخت نمای داخلی و خارجی سوله‌ها و ساخت کانتینرها است.

تولیدکنندگان ورق رنگی در ایران

تولیدکنندگان ورق رنگی در ایران

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نام خود را به عنوان نخستین تولیدکننده ورق رنگی در ایران به ثبت رسانده است. محصولات این گروه تولیدی، از کیفیت مثال زدنی برخوردار هستند. شرکت صنایع هفت الماس، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت ورق خودرو شهرکرد، شرکت صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال و بختیاری، فولاد اکسین استان خوزستان و مجتمع فولاد گیلان از دیگر تولیدکنندگان برتر ورق رنگی در ایران هستند. دسترسی به محصولات این تولیدکنندگان و اطلاع از قیمت و انجام خرید در سایت آهن آنلاین امکان‌پذیر است.

نکات طلایی در خرید آهن آلات به صورت اینترنتی

در حال حاضر فرآیند خرید محصولات بیشتر به صورت اینترنتی انجام می‌شود و خرید محصولات آهنی مانند ورق رنگی هم از این قاعده مستثنی نیست. به منظور خرید اقلام آهنی، پیدا کردن سایتی معتبر برای انجام این کار اهمیت ویژه‌ای دارد. سایت موردنظر باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد تا امکان خریدی امن را برای مشتریان فراهم کند. همچنین مراکز فروش آهن‌آلات باید اطلاعاتی نظیر مشخصات دقیق محصولات و قیمت به‌روز آن‌ها، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش را در قالب پیش فاکتور در اختیار مشتری قرار دهند. همچنین بایستی امکان ارتباط با کارشناسان جهت استعلام قیمت نهایی و مشاوره در زمینه خرید برای مشتریان فراهم باشد.

خرید ورق رنگی

امروزه به طور گسترده‌  ای از انواع ورق‌های گالوانیزه رنگی در تولید لوازم‌خانگی، ساختمان‌ سازی و صنعت حمل‌ونقل استفاده می‌شود. ورق‌های رنگی در اشکال مختلفی کرکره‌ای یا شادولاین، طرح سفال، هلالی یا سینوسی، هشتی و شیروانی و با توجه به نیاز مشتری تولید می‌شوند. همچنین این ورق‌ها در در رنگ‌بندی‌های متنوع قرمز، آبی، سفید، قهوه‌ای سوخته، سبز، نقره‌ای، بنفش، زرد و کرمی و دیگر رنگ‌ها روانه بازار می‌شوند.

 قیمت روز ورق گالوانیزه رنگی

آهن آنلاین؛ بستری مطمئن برای کسب اطلاعات

این ورق‌ ها به دلیل مزایایی همچون زیبایی ظاهری، سهولت در نصب، ایمنی زیاد، وزن سبک، مقاومت بالا در برابر خوردگی، تغییر رنگ و رطوبت مورد استقبال اغلب افراد قرار گرفته‌اند. خوشبختانه به منظور خرید محصولات آهنی که در بخش‌های مختلف ساخت‌وساز استفاده می‌شوند، نیازی به مراجعه حضوری نیست. در سایت آهن آنلاین اطلاعات دقیقی از نوع، سایز، حالت، استاندارد، محل بارگیری و تحویل (کارخانه یا بنگاه)، واحد، قیمت هر واحد و همچنین تاریخ و ساعت آخرین به‌روزسانی در لیست قیمت‌ها آورده شده است. همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 02154712، راجع به قیمت انواع محصولات آهنی از جمله ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق شیروانی، قوطی پروفیل، ورق سیاه، لوله فولادی و غیره مطلع شوید. در انتها امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که از مطالب این مقاله رضایت داشتید، آن را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

https://ahanonline.com/


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس