اعزام نیروهای تازه نفس طالبان به مرز مورد مناقشه با پاکستان

در پی ادامه تنش‌های مرزی طالبان با پاکستان، فرمانده تیپ اول نیروهای مرزی طالبان اعلام کرد که نیروهای تازه نفس به «خط دیورند» اعزام می‌شوند.

به گزارش مشرق، «ثناالله سنگین» فرمانده تیپ اول مرزی طالبان در شرق افغانستان اعلام کرد که برای دفاع از متجاوزان در ۳۲ پاسگاه تازه امنیتی در امتداد «خط دیورند»، در مناطق «بنشی»، «چیره گل»، «باتاش» و «باریکوت» نیروهای تازه نفس اعزام خواهند شد.

وی با مخالفت با ایجاد یکجانبه حصار مرزی توسط پاکستان نیز گفت: «نه مردم این طرف و نه آن طرف خط دیورند به هیچکس اجازه نخواهد داد که در میان ما سیم خاردار ایجاد کند و مردم ما را از هم جدا کند. ما این را به هیچ وجه قبول نمی‌کنیم. نه قبول کردیم، نه می‌کنیم و نه اجازه خواهیم داد».

«عبدالصبور ابودجانه» فرمانده سپاه ۲۰۱ «خالد بن ولید» نیز اظهارداشت که کشورهای همسایه که بر سر مرزهای رسمی و غیررسمی با افغانستان مشکل دارند، آن را از طریق گفت‌وگو با طالبان حل کنند.

وی افزود: برای ما در قدم اول دین بسیار اهمیت دارد، در قدم دوم حفاظت از خاک که این بر نظام اسلامی واجب است. آن کشورهایی که ما با آن مرز رسمی داریم، اگر کسی با آن‌ها درگیری کرده باشد، با ما مشکلاتشان را حل کنند. برای کشورهایی که هیچ مرزی نداریم هم بهتر است تا مشکلاتشان را با ما از طریق گفت‌وگو حل کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس