تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بررسی شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در نشست این کمیسیون، آثار و تبعات و همچنین سیاست دولت در زمینه حذف ارز یارانه‌ای با حضور مسئولان سازمان غذا و دارو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، علی اصغر باقرزاده در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: آثار و تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست دولت برای تامین داروی مورد نیاز مردم در سال آینده در نشست امروز این کمیسیون با حضور مسئول سازمان غذا و دارو و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: یکی از مباحث مطرح در این نشست،  زمان‌سنجی مناسب برای حذف ارز یارانه‌ای در کشور بود و نمایندگان این سوال و دغدغه را داشتند که آیا اکنون شرایط و ظرفیت لازم در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای اجرای چنین برنامه‌ای وجود دارد یا خیر؟

دبیر اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تاکید کرد: بحث بعدی این بود که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آیا منابعی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده، کافی است یا خیر و اینکه در صورت کافی بودن منابع مالی، آیا زیرساخت لازم برای اجرای این موضوع وجود دارد؟ زیرا در بحث راه‌اندازی نسخه الکترونیکی و یا پوشش بیمه‌ای هشت میلیون نفر افراد فاقد بیمه، هنوز اقدام موثری انجام نشده و دولت اعلام کرده زیرساخت آن فراهم نیست.

باقرزاده ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده، حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده است که براساس شواهد،  قرائن و مستندات این میزان کافی نیست. حداقل باید ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفته شود و به‌صورت واقعی و کافی باید ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در بودجه سال آینده تعیین شود.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز بسیاری از دغدغه‌ها و سوالات نمایندگان مطرح و مسئولان دولتی به آنها پاسخ دادند اما این پاسخ‌ها قانع کننده نبود و قرار شد فردا بعدازظهر ساعت ۱۴، نشستی دیگر با مسئولان دولتی برای بررسی همه جوانب بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به پرسش‌های نمایندگان در این خصوص پاسخ داده شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    حذف ارز ترجیحی بدلیل ناتوانی مطلق دولتها در قطع دست دزدان و رانت خوارانی هست که بوسیله بعضی از اضلاع قدرت همیشه در این کشور خوردند و دزدیدند دولت توان بریدن دست آنها را ندارد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    به جای اینکه قیمت دلار را به 4200 برسانند ، قیمت 4200 را به قیمت بازار آزاد می رسانند .
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    یارانه دارو نان.را دست نزنید بیماران وفقرا نیازمندان مستحق وواقعی ان هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس