۲۲ هزار شورشی در دیر الزور به چارچوب آشتی ملی سوریه پیوستند

روند آشتی ملی در سوریه سرعت بیشتری به خود گرفته است به نحوی که ۲۲ هزار نفر در منطقه دیر الزور به این طرح پیوسته و آماده سازی برای تکرار آن در الرقه هم در حال انجام است.

به گزارش مشرق، سانا خبرگزاری رسمی سوریه در این باره اعلام کرد از اکتبر گذشته تا به امروز ۲۲ هزار نفر از (شورشیان) منطقه به این طرح پیوسته و جنگ علیه دولت مرکزی را کنار گذاشته اند.

به گفته مسئولین با وجود گذشت مدت قابل توجهی از این طرح اما همچنان شاهد حضور افراد مختلف برای حل و فصل مسایل خود در قالب طرح حل و فصل فراگیر در منطقه که با هدف بسط امنیت و ثبات در منطقه از سوی دولت مرکزی پیشنهاد شده هستند.

شماری از شیوخ عشایر این منطقه هم به خبرنگار سانا گفتند: به رغم تلاش‌های گروه‌های مخالف به ویژه قسد برای جلوگیری از حضور مردم اما این مراکز دولتی روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند.

همچنین از شهر الرقه (که در گذشته یکی از مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی داعش محسوب می‌شد) هم خبر رسید یکی از مدارس به مرکز ثبت نام افرادی تبدیل شده که به دنبال پیوستن به طرح آشتی ملی هستند.

مرکز سوری پایش حقوق بشر در بیانیه‌ای در این رابطه تاکید کرد، بعد از شهر المیادین اکنون شاهد اجرایی شدن این طرح در شهر رقه هستیم تا بعد از تکمیل شهر دیر الزور بقیه شهرهای باقی مانده هم در چارچوب آشتی ملی از حضور افراد (شورشی) که با دولت مرکزی مشکل داشتند پاکسازی شوند.

استاندار الرقه هم تاکید کرد این طرح به طور رسمی از روز سه شنبه (فردا) در این منطقه آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس