رایزنی هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین

هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه به ریاست علی باقری و میخائیل اولیانوف امروز (دوشنبه) در وین به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش مشرق،  در ادامه رایزنی‌های هیأت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین با اعضای گروه ۱+۴ در دور هشتم مذاکرات، دیداری با حضور علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با هیأت روسیه به ریاست میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره کننده ارشد این کشور در هتل کوبورگ در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا که از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد در این چند روز در سطوح مختلف در جریان بود و طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز نشست‌هایی با حضور باقری و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی عضو برجام برگزار شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین گفت به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا در وین هستیم و در پاسخ به فارس تصریح کرد ما هیچ تاریخ ساختگی را قبول نداریم و از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند؛ آنجایی که ضربه نمی‌زنند، آنجایی است که امکانش را ندارند؛ هر جا امکان داشته‌اند ضربه زده‌اند؛ این تجربه‌ی بسیار مهمّی است. مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول کرد و منوط کرد،‌ چون قطعاً شکست می خورَد، قطعاً ضربه می خورَد. هر جایی که کارهایمان را منوط کردیم به همراهی غرب، ناموّفق ماندیم؛ هر جایی که بدون اعتماد به غرب، خودمان قد عَلَم کردیم و حرکت کردیم موفّق شدیم. در قضیّه‌ی هسته‌ای، آمریکایی‌ها انصافاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند؛ واقعاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند: جلوی چشم همه از برجام خارج شدند، حالا جوری حرف می زنند انگاری که ایران از برجام خارج شده، و جوری طلبکاری می کنند که انگار ما تعهّدات را به هم زده‌ایم! مدّت ها در مقابل این حرکت آمریکایی‌ها هیچ حرکتی از طرف ایران انجام نگرفت؛ بعد از گذشت مدّتی، با اعلام، با توجّه، برخی از تعهّدات کنار گذاشته شد؛ برخی، نه همه. آن ها به تعهّدشان عمل نکردند. کشورهای اروپاییِ همراه با آمریکا هم همین جور؛ آن ها هم از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ آن ها هم مثل آمریکایند لکن در مقام زبان بازی و حرف زدن طلب کارند؛ همیشه طلب کارند. گویا این ما بودیم که مدّتها مذاکره را به مسخره گرفتیم و تعهّداتمان را زیر پا گذاشتیم و عمل نکردیم؛ این کاری است که آن ها کردند. و دولت کنونی آمریکا هم هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد؛ یعنی همین چیزی که الان این ها در زمینه‌ی مسائل هسته‌ای از ایران مطالبه می کنند، همان چیزی است که ترامپ مطالبه می کرد، که آن روز مسئولین بالای دولتی می گفتند که امکان ندارد، عاقلانه نیست و مانند اینها. امروز این ها همان را می خواهند؛ هیچ تفاوتی نکرده. او با یک زبان می گفت، اینها با یک زبان دیگری می گویند. باید به این ها توجّه کرد. انصافاً آمریکا در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، یک گرگ درنده است؛ ظاهر، دیپلماسی است و لبخند و حرف زدن و حرف های گاهی اوقات حق به جانب ادا کردن، امّا باطن قضیّه‌ یک گرگ، یک گرگ وحشیِ درنده که در خیلی از جاهای دنیا انسان مشاهده می کند؛ البتّه گاهی گرگ، گاهی روباهِ حیله‌گر؛ به شکل های مختلف درمی‌آید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس