سید مصطفی میرسلیم

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است ساماندهی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تا حدودی روی قیمت کالاها اثر بگذارد؛ اما ضررهایی که ممکن است داشته باشد، کمتر از منافعش است.

به گزارش مشرق، سید مصطفی میرسلیم با اشاره به ساماندهی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: در حال حاضر ارز کالایی نادری است و ما مقداری ارز داریم که باید آن را برای ضروری‌ترین مواردی که کشور نیاز دارد، هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه  ارز ۴۲۰۰ تومانی بسیار کم است، تاکید کرد: باید مشخص شود که کدام نیازها اصلی است و این ارز باید برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یابد.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشخیص نحوه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی و اینکه به چه کالاهایی اختصاص یابد، در حیطه اختیارات دولت است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: متاسفانه در سال‌های گذشته مقدار زیادی ارز دولتی از کشور خارج شد و بازنگشت و بنابراین ضرر چندنرخی بودن ارز بیشتر از منافع آن برای مردم است.

میرسلیم تاکید کرد: البته امیدوار بودیم که بتوانیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را حفظ کنیم تا کالاها ارزان وارد شود و ارزان به دست مردم برسد، اما در این میان دلالانی هستند که فقط از منافع ارز ترجیحی برای خودشان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بنده نمی‌گویم که باید تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را ساماندهی حذف کنیم، بلکه معتقدم دولت باید این ارز را دست خودش نگه دارد، کالاهای اساسی را وارد کند و در اختیار مردم قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته ممکن است ساماندهی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تا حدودی روی قیمت کالاها اثر بگذارد، اما ضررهایی که ممکن است داشته باشد، کمتر از منافعش است.

میرسلیم بیان کرد: همان طور که ارز در اختیار دولت است، یارانه هم در اختیار دولت است. اگر دولت به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارز را به نرخ واقعی حساب کند، طبیعتا درآمدش بیشتر خواهد شد و می‌تواند از این طریق یارانه‌ها را افزایش دهد تا کسانی که آسیب‌پذیر هستند، کمتر ضرر کنند.

وی تاکید کرد: مردم در شرایط فعلی اقتصادی نمی‌توانند با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کاری کنند و حتما باید رقم یارانه اصلاح شده و افزایش یابد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    نود درصد جنسا ازاد شده حذفش کنید ماهی نفری سیصد تومن بدید
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    ارز ۴۲۰۰ فقط رانتِ... .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس