افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیر نفتی

رئیس سازمان صمت استان تهران با اشاره به رشد ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان تهران در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: ۳۲ درصد از صادرات غیرنفتی کشور از این استان انجام شده است.

به گزارش مشرق، یدالله صادقی امروز در مراسم معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران که در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: قابلیت های بخش خصوصی با بخش دولتی قابل مقایسه نیست و بخش خصوصی دارای پتانسیل هایی است که ممکن است در بخش دولتی وجود نداشته باشد.

وی افزود: در استان تهران با وجود محدودیت هایی در توسعه صنعتی، اقدامات خوبی در جهت اصلاح و ساماندهی واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان تهران در قالب دو پیشنهاد به دولت انجام شده که با حمایت وزیر و استاندار و معاون اول رئیس جمهور جلسات فشرده ای برگزار شده و اگر این مصوبات تصویب شود بسیاری از موانع در جهت بهره وری بهینه واحدهای صنعتی برطرف می شود و این مصوبات می توان بهترین خبر خوش برای تولید کنندگان در جهت مانع زدایی در مسیر تولید کنندگان باشد. 

بیشتر بخوانید:

صادرات ۹ ماهه از مناطق آزاد به ۲۰ میلیارد دلار رسید

وی بیان داشت: با وجود این محدودیت ها بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید برای احداث و توسعه کارخانجات موجود را داشته ایم که در مقایسه با ارقامی که تحت عنوان تبصره ۱۸ ارائه می شود رقم بسیار خوبی است که با همت بخش خصوصی و با استفاده از سرمایه بخش خصوصی واحدهای موجود توسعه یافتند و یا اینکه واحدهای جدیدی اضافه شدند. 

رئیس سازمان صمت استان تهران افزود: در مجموع  از کارتهای فعال بازرگانی کشور که حدود ٢٤ هزار کارت فعال است ١٣ هزار کارت  بازرگانی فعال در استان تهران مشغول به فعالیت است. 

وی بیان داشت: یکی از مشکلات ما برای ارزیابی استان تهران در بعد توسعه صادرات غیرنفتی نظام آماری است که متاسفانه مشکل داریم و هنوز درست نشده است اما بر اساس آمار منتشر شده در ۹ ماهه امسال حدود یک میلیارد و ٢٩ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان تهران صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه که حدود ۷۳۰ میلیون دلار بوده تقریبا ۴۰ درصد رشد در صادرات غیرنفتی داشته ایم و صادرات استان تهران حدود ٣٢ درصد صادرات کشور است. 

صادقی بیان داشت: در حوزه تولید مشکلاتی وجود دارد که شامل ایجاد موانع و مصوبات متناقض است اما در جهت تامین منابع  و امکانات مالی و ایجاد زیرساخت‌های تجاری نیازمند کمک و مساعدت هستیم و یکی از موانع توسعه صادرات غیرنفتی هم متناسب نبودن زیرساختها با  واحدهای تولید و تعداد صادرکنندگان است. 

وی افزود: یکی از موانع توسعه صادرات غیرنفتی بحث زیرساخت ها است و در مقاصد صادراتی مشکلات صادرکنندگان از جمله تغییرات نرخ ارز و چگونگی نقل و انتقال ارز بیان می شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس