کد خبر 1324859
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
موج کرونا آمریکا و اروپا را فراگرفت

گزارش‎ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و کشورهای اروپایی حکایت دارند.

به گزارش مشرق، با افزایش نرخ مبتلایان به ویروس کرونا، سویه اومیکرون مرحله جدید و گمراه کننده‌ای از همه گیری را آغاز کرده و آمریکایی‌ها را ناامید کرده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، اومیکرون در مقایسه با سویه‌های قبلی قابل انتقال‌تر است، اما به نظر می‌رسد در بسیاری از افراد علائم خفیف تری ایجاد می‌کند.

تعداد بستری‌ها در برخی از ایالت‌های آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است، اما «بیماران اتفاقی»، افرادی که پس از بستری شدن به دلیل دیگری آزمایش کووید-۱۹ مثبت دارند، تقریباً نیمی از موارد آن‌ها را در برخی بیمارستان‌ها تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

کرونایی‌های آمریکا از ۶۰ میلیون نفر عبور کردند

مقام‎های بهداشت عمومی آمریکا، در پاسخ به سویه جدید، دوره ایزوله توصیه شده برای افراد دارای آزمایش مثبت را از ۱۰ روز به ۵ روز کاهش داده‎اند اما این در حالی است که به مردم پیشنهاد می‌کنند در صورت امکان ماسک‌های خود را از پارچه‌ای به ماسک پزشکی ارتقا دهند.

در خبری دیگر، «اسکات موریسون»، نخست وزیر استرالیا، گفت که استرالیا باید با شیوع سریع اومیکرون مقابله کند، زیرا موارد ابتلا در هفته گذشته از یک میلیون نفر فراتر رفته، که بیش از نیمی از آن تنها در هفته گذشته رخ داده است، و فشاری را بر بیمارستان‌ها و زنجیره‌های تامین وارد می‌کند.

اگرچه قرنطینه‌های شدید و کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه ابتلاها را در اوایل این همه‌گیری پنهان نگه داشت، اما استرالیا اکنون با رکوردهایی در زمینه ابتلا به این ویروس دست و پنجه نرم می‌کند.

افزایش پذیرش مبتلایان در بیمارستان‌ها، مقام‎های استرالیا را مجبور به بازگرداندن محدودیت‌ها در برخی ایالت‌ها کرده است و مشاغل با کمبود کارکنان به دلیل بیماری یا الزامات انزوا دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته مقام‎های بهداشتی استرالیا، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند و این در حالی است که این آمار برای یک هفته قبل حدود ۲ هزار نفر بود.

در همین حال، هزاران نفر روز یکشنبه در تظاهرات علیه محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا در بلژیک و جمهوری چک شرکت کردند.

همچنین برخی از شهرهای آلمان و اتریش شاهد تظاهرات مجدد معترضان بودند.

تظاهرات آخر هفته در سراسر اتحادیه اروپا ادامه یافته است، چرا که دولت‌ها به دنبال اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر هستند.

سویه بسیار قابل انتقال اومیکرون در حال افزایش موارد در سراسر اتحادیه اروپا است.

کارشناسان بیماری‌های عفونی و کارکنان پزشکی هشدار می‌دهند که افزایش مبتلایان، به ویژه در میان افراد واکسینه نشده، می‌تواند بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

حدود ۵۸ هزار نفر روز یکشنبه در بروکسل، پایتخت بلژیک در تظاهرات شرکت کردند.

۱۱ نفر قبل از راهپیمایی به دلیل حمل وسایل آتش‌زا بازداشت شدند، در حالی که ۳۰ نفر دیگر در پایان تظاهرات پس از پرتاب اجسام به سمت پلیس دستگیر شدند.

بلژیک از ۳۰ دسامبر تا ۵ ژانویه در مقایسه با هفته قبل ۹۶ درصد افزایش موارد جدید ابتلا را ثبت کرد و در مدت مشابه ۲۸ درصد افزایش بستری شدن در بیمارستان داشت.

در پراگ، پایتخت جمهوری چک نیز هزاران نفر تظاهرات کردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس