نماینده لبنان : آمریکا مانع استخراج نفت و گاز لبنان می شود

حسین الحاج حسن نماینده پارلمان لبنان گفت : آمریکا به دلایل سیاسی مانع استخراج نفت و گاز از سوی لبنان می شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، حسین الحاج حسن عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب الله لبنان روز یکشنبه در دیدار با مسئولان ادارات و نهادهای عمومی استان بعلبک الهرمل واقع در شمال شرق لبنان گفت: ما در کشور به دلایل داخلی مرتبط با سیاست اقتصادی وابسته و نیز شرایط خارجی مرتبط با تحریم و محاصره، هم اکنون در شرایط دشواری بسر می بریم.

 وی افزود: لبنان از دو سال پیش در پی فروپاشی ارزش پول ملی (لیره) و کمبود دارو، سوخت و دیگر کالاهای اساسی با بدترین بحران اقتصادی در تاریخ خود رو به روست.

مقام لبنانی خاطرنشان کرد: لبنان یک کشور فقیر نیست بلکه دارای ذخایر نفت و گاز است اما آمریکا به دلایل سیاسی مانع بهره برداری از این منابع می شود.

الحاج حسن اضافه کرد : اگر به لبنان اجازه استخراج نفت و گاز داده شود، می تواند بسیاری از مشکلات خود را حل کند.

وی همچنین گفت: بزرگترین مشکل تاثیرگذار بر اوضاع اقتصادی کشور، مشکل برق است.

عضو فراکسون وفاداری به مقاومت افزود: پیشتر قول هایی درباره واردات گاز از مصر و برق از اردن در آغاز سال جاری میلادی داده شد، اما تا این لحظه وتوی آمریکا برداشته نشده و گاز و برق نیز از قانون ظالمانه موسوم به «قانون سزار» مستثنی نشده است.

لبنان ماه‌ها است که از بحران شدید به ویژه در بخش انرژی در نتیجه کمبود سوخت رنج می‌برد و این امر منجر به قطع برق برای ساعات طولانی در خانه‌ها و موسسات دولتی در نتیجه ضعف شدید تولید نیروگاه‌ها شده است. 

بحران سوخت یکی از برجسته‌ترین پیامدهای بحران شدید اقتصادی است که لبنان از اواخر ۲۰۱۹ به دلیل فروپاشی مالی و نبود ارز خارجی به‌اندازه کافی به منظور وارد کردن کالاهای اساسی همچون سوخت و دارو با آن دست به گریبان است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    آمریکا مانع استخراج نفت و گاز شما نیست شما خودتون مقصر هستی عوامل آمریکا را از سر راه مقاومت بردارید حزب‌الله تا کی باید جواب یک سری بی عرضه را بدهد شما که در یک انفجار دست به دامن آمریکا و فرانسه شدید حالا انتظار دارید براتون آمریکا و فرانسه نفت اخراج کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس