حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس‌جمهور

شاخص‌های گزینش باید با توجه به شعارها و رویکرد دولت سیزدهم بر مبنای روحیه عدالت‌خواهی و به‌ویژه فسادستیزی اصلاح شود

به گزارش مشرق،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس‌جمهور در امر مبارزه با فساد در آیین تودیع و معارفه دبیر سابق و فعلی هیأت عالی گزینش کشور با بیان اینکه روال گزینش نباید مانع به کارگیری و جذب نیروهای نخبه و کارآمد شود، گفت: شیوه و ساختار مطالعه و بررسی سوابق و صلاحیت افراد در گزینش نیاز به تحول اساسی دارد.

وی تصریح کرد: شاخص‌های گزینش باید با توجه به شعارها و رویکرد دولت سیزدهم بر مبنای روحیه عدالت‌خواهی و به‌ویژه فسادستیزی اصلاح شود و مهم‌ترین ویژگی افراد و مدیران گزینش شده، فسادستیزی آنها باشد.

رییس دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری با بیان اینکه رصد و نظارت بر افراد و مدیران پس از گزینش بسیار مهم‌تر از قبل از گزینش آنهاست، متذکر شد: نظارت بر عملکرد یک مدیر و کارمند تأیید شده بسیار مهم‌تر از بررسی صلاحیت اولیه اوست؛ چرا که در این مرحله او امکانات و اختیاراتی دارد که باید بر حسن استفاده از آنها نظارت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان بر همین اساس خطاب به هسته‌های گزینش تأکید کرد که باید با حراست‌ها و دستگاه‌های نظارتی ارتباط مستمر و نزدیک‌تری داشته باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    واقعا گزینش تو کشور ما معیارهای اشتباهی داره!!! مثلا میان میگن پدر، برادر یا یکی از اعضای خانواده ش مثلا معتاد یا خلافکار. خوب این قضا واقعا ربطی به اون فرد نداره. به فرض درست بودن خوب باید اون فرد رو تشویق کرد چون نمیخواد راه خانواده شو ادامه بده و میخواد یک زندگی سالم داشته باشه و ما با این نحوه گزینش داریم میگیم برو به سمت فساد
  • تک سوار DE ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    موافقم ولی بشرطی که جلوی نفوذ گرفته بشه
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    وایضا"حراستها نیزباید ازهمه لحاظ خصوصا بعد حقوق و...کاملا مستقل وبدون وابستگی به مدیران ادارات ودستگاه ها وفقط تحت پوشش وزیرمجموعه سازمان حراست کل کشورباشند!حراستی که حقوق ومزایا واضافه کار و...اش با مدیران اداره محل ماموریتش باشه خروجی ضدفساد مناسب ومستقل وبدون تعارف نخواهدداشت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس