کد خبر 1323408
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
افزایش انفجاری ابتلا به کرونا در آمریکا

آمریکا طی روزهای اخیر و همزمان با آغاز سال جدید میلادی با افزایش انفجاری موارد ابتلا به کرونا روبرو شده است.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها سال ۲۰۲۲ را با افزایش انفجاری موارد ابتلا به کرونا، هزاران پرواز لغو شده و پر شدن سریع تخت‌های بیمارستانی آغاز کردند و همه‌گیری به یک سال تقویمی دیگر کشیده شد.

به گزارش «یو اس‌ ای تودی»، برخی از برجسته‌ترین دستاوردهای سال ۲۰۲۱ علیه کووید-۱۹، از جمله واکسن‌ها و سایر درمان‌ها، برای جلوگیری از گسترش سریع سویه اومیکرون کافی نبودند.

بر اساس مطالعات، در حالی که اومیکرون شیوع بیشتری دارد و به ابتلاهای رکوردشکن و ظهور مجدد دستورات استفاده از ماسک در برخی ایالت‌ها منجر می‌شود، اما این سویه شدت بیماری کمتری دارد.

بر اساس تجزیه و تحلیل دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمریکا بیش از ۲.۷ میلیون مورد ابتلا در هفته منتهی به جمعه را گزارش کرده که ۱۰۵ درصد در مقایسه با هفته قبل افزایش داشته است.

گزارش اخیر از نزدیک به یک میلیون مورد، از گزارش‌هایی بود که بالاترین رکورد را اعلام می‌کرد.

این ویروس که بیش از دو سال است در گردش بوده، اکنون با آغاز سال ۲۰۲۲ چهار سال تقویمی جداگانه را تحت تأثیر قرار داده است.

هاوایی برای یک روز دیگر موارد ابتلای نزدیک به رکورد را گزارش کرد.

بیش از ۳ هزار مورد ابتلای جدید در این ایالت ثبت شده است.

تمام مدارس دیترویت تا اول ژانویه تعطیل بودند تا معلمان و کارکنان بتوانند در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ آزمایش شوند.

بر اساس داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمریکا بیش از ۵۸ میلیون مورد تایید شده کووید-۱۹ و بیش از ۸۵۳ هزار مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

همچنین سال جدید میلادی برای مسافران هوایی با ناامیدی فراوان آغاز شد؛ بیش از ۸ هزار پرواز ورودی و خروجی به و یا از آمریکا تا لغو یا به تعویق افتادند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس