گزارش رأی الیوم؛ مقاومت فلسطین برای تل‌آویو ضرب‌الأجل تعیین کرد

پس از تعلل بیش‌ از حد تل‌آویو در اجرای تعهدات و عدم برداشتن محاصره نوار غزه، منابع آکاه خبر دادند که گروه‌های فلسطینی مستقر در نوار غزه برای رژیم صهیونیستی ضرب‌الاجل تعیین کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، امروز (پنجشنبه)، خبر داد که صبر و تحمل گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه به‌ویژه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی از تعلل رژیم صهیونیستی در اجرای توافقات صورت‌گرفته برای برداشتن محاصره نوار غزه و آغاز بدون محدودیت بازسازی این باریکه به سر آمده است.

این روزنامه چاپ لندن به نقل از چند دیپلمات مصری که آن‌ها را بلندپایه خواند، گزارش داد که در ساعات آغازین امروز، برخی از مقامات سازمان اطلاعات مصر با سران گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی تماس‌های جداگانه‌ای برقرار کرده‌اند که در آن‌ها مسائل مختلفی به‌ویژه اوضاع بد نوار غزه، فشارهای ایجادشده و اقدامات تحریک‌آمیز و پی‌درپی تل‌آویو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

منابع مذکور اضافه کردند که گروه‌های مقاومت درباره تعیین ضرب‌الاجلی حداکثر یک‌هفته‌ای برای اشغالگران یعنی تا پنجشنبه هفته آینده متفق‌القول هستند و از تل‌آویو می‌خواهند تا تاریخ مشخص شده برای برداشتن محاصره نوار غزه و حذف محدودیت‌های موجود بر سر راه بازسازی این باریکه اقداماتی عملی انجام دهد.

طبق این گزارش، گروه‌های مقاومت به صراحت به میانجی مصری گفته‌اند که دیگر تحمل اقدامات اشغالگران در قدس اشغالی، کرانه باختری، غزه و تعرض به اسرا را ندارند و کاسه صبرشان در حال لبریز شدن است و چنانچه تل‌آویو به سیاست‌های تحریک‌آمیز و تعلل‌های خود ادامه دهد، «روزهای بعد از تاریخ سیزدهم ژانونه (یک‌ هفته دیگر) دیگر شبیه روزهای قبل از آن نخواهد بود و تمام گزینه‌ها مطرح خواهد شد».

منابع مصری که اشاره‌ای نیز به هویت آن‌ها نشده، خاطرنشان کردند که قاهره عملا «عصبانیت» گروه‌های مقاومت را به اطلاع تل‌آویو رسانده و برای جلوگیری از هر گونه تنش، مسئله ارائه امکانات و بازسازی نوار غزه را با اشغالگران مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این در حالی است که برخی از گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه اخیرا تهدید کردند که در برابر اقدامات کنونی رژیم صهیونیستی دست روی دست نخواهند گذاشت. «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در همین خصوص اظهار داشت: «شمشیر قدسی که غزه آن را بیرون کشید، غلاف نشده است» و پیکار با اشغالگران ادامه دارد و تنها در صورت آزادی و بازگشت متوقف نخواهد شد.

«داود شهاب» از سران ارشد جنبش جهاد اسلامی نیز در عین حال تأکید کرد که اشغالگران اسرائیلی همچنان به تعرض‌های خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهند و در برداشتن محاصره نوار غزه تعلل می‌کنند.

او همچنین با بیان اینکه اسرائیل محاصره نوار غزه را تشدید کرده است، هشدار داد: «مقاومت فلسطین دست روی دست نخواهد گذاشت و به اشغالگران اجازه تغییر قواعد درگیری و تداوم تعلل‌ و فریب را نخواهد داد».

تل‌آویو در فواصل زمانی مختلف و به صورت مکرر ضمن بستن گذرگاه‌های نوار غزه و عدم اجازه به ماهیگیران فلسطینی برای صید آزادانه در دریا، مقرها و مواضع مقاومت فلسطین را در باریکه غزه هدف قرار می‌دهد.

اشغالگران اسرائیلی در سال گذشته میلادی در جریان نبرد شمیشر قدس و به مدت تقریبا دوازده روز مواضع غیرنظامی موجود در نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند؛ نبردی که سرانجام در تاریخ بیست و یکم ماه می سال ۲۰۲۱ با اعلام آتش‌بس با میانجیگری مصر متوقف شد.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در نوار غزه، در پی نبرد شمشیر قدس، ۱۳۳۵ منزل مسکونی به طور کامل ویران شد و به حدود ۱۲ هزار و ۸۸۶ به صورت جزئی خسارت وارد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس