کد خبر 1323145
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
امیدواری ایران به بازگشت هر چه سریعتر آرامش به قزاقستان

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تحولات قزاقستان را به دقت زیر نظر داریم، ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر آرامش به این کشور باز گردد.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در واکنش به تحولات اخیر در جمهوری قزاقستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری در قزاقستان را به دقت زیر نظر دارد.

به گزارش فارس، یکشنبه ۱۲ دی‌جمعیت در شهرهای «ژانائوزن» و «آکتائو» به خیابان‌ها آمدند و به قیمت بالای سوخت اعتراض کردند. دو روز بعد، تظاهرات آلماتی را فرا گرفت. اعتراض‌های گسترده در شهرها و مناطق مختلف قزاقستان علیرغم اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و چندین هزار نفر در شهر «آلماتی» در قزاقستان علی رغم اعلام وضعیت فوق‌العاده راهپیمایی کرده و با پلیس درگیر شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در همین خصوص افزود: ما براین باور هستیم که دولت و مردم فهیم کشور دوست و برادر و همسایه ما می‌توانند بدون دخالت خارجی و بر اساس منافع ملی خود و از طریق گفت وگو و به صورت مسالمت آمیز مشکلات و اختلافات خود را حل وفصل کنند.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت قزاقستان برای کشورمان حائز  اهمیت است، افزود: نباید زمینه سوءاستفاده عوامل خارجی فراهم شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر آرامش به این کشور بازگردد.

به گزارش فارس، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که قزاقستان می‌تواند مشکلات خود را حل کند و مهم است که هیچکس از خارج (کشورهای غربی) در امور این کشور دخالت نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    انگلستان سرچشمه همه توطئه ها و فتنه ها در روی زمین است. بی بی سی که فقط برنامه های فارسی پخش نمی کنه. به انواع زبانهای ترکی از جمله قزاقی هم برنامه پخش می کنه. انگلستان خبیث برای همین برنامه های جدید بود که از اتحادیه اروپا خارج شد. برای جمهوری خود خوانده باکو ی جور. برای افغانستان جور دیگه. برای کردها ی جور دیگه. کاش می شد ی موشک قوی می زدیم وسط این جزیره شیطانی و ملتهای جهان را از دست این دیو پلید آزاد می کردیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس