.

رسانه‌های عراقی می‌گویند همزمان با حمله یک پهپاد به پایگاه عین‌الاسد، یک کاروان لجستیک آمریکایی در بصره نیز هدف انفجار قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی بامداد پنجشنبه از وقوع دو عملیات همزمان ضد آمریکایی در این کشور خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» دقایقی پیش گزارش داد که یک فروند پهپاد به پایگاه «عین الاسد» که محل استقرار نظامیان آمریکایی در استان الانبار است، حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، آژیرهای خطر در داخل پایگاه عین الاسد به صدا درآمده و نظامیان اشغالگر آمریکایی پس از این عملیات، در پناهگاه‌ها مخفی شده‌اند.

صابرین‌نیوز سپس به نقل از نهاد موسوم به «گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» نوشت: «پدافند هوایی عراق یک پهپاد ناشناس را که قصد داشت به پایگاه عین الاسد نزدیک شود، هدف قرار داده است».

این رسانه عراقی سپس از وقوع حمله علیه یک کاروان لجستیک آمریکایی خبر داد.

بر این اساس، یک کاروان لجستیک آمریکایی در استان بصره، هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

شامگاه چهارشنبه بود که منابع عراقی خبر دادند که محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» (غرب عراق) هدف اصابت ۱۲ راکت قرار گرفته است.

«جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز مدعی شد که پنتاگون آماده تشدید حملات به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه بوده است.

حملات راکتی یا پهپادی علیه پایگاههای نظامی آمریکا در عراق و سوریه به خصوص بعد از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و مصوبه پارلمان عراق در خصوص لزوم خروج تمامی نیروهای خارجی شدتی مضاعف پیدا کرده است. همزمان، کاروان‌های لجستیکی که تجهیزات مورد نیاز نظامیان آمریکا را حمل می‌کنند هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

در ۳ روز گذشته ابتدا پایگاه نظامی «ویکتوری» در بغداد در ساعت ۴:۳۰ بامداد ۱۳ دی ماه هدف حمله دو پهپاد انتحاری قرار گرفت. پهپادهایی که بر روی آن‌ها عبارت «عملیات ثأر القادة» (عملیات انتقام فرماندهان) نوشته شده بود.

فردای آن روز در صبح روز سه شنبه دو فروند پهپاد انتحاری به پایگاه عین الاسد در غرب عراق حمله کردند. همزمان با این حمله پهپادی کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکایی در جنوب بغداد نیز هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت که تلفات جانی در پی نداشت.

بعد از ظهر آن روز منابع خبری در سوریه، از حمله راکتی به پایگاه نیروهای ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق خبر دادند. این حمله با پنج فروند راکت به پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیکی چاههای نفتی «العمر» صورت گرفت. به طوریکه ائتلاف آمریکایی نیز تلاش کرد با پرتاب شش گلوله توپخانه به این حمله پاسخ دهد.

اما امروز (چهارشنبه) پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه شاهد بیشترین تعداد حملات در طول یک روز بودند. ابتدا سحرگاه چهارشنبه پایگاه النصر عراق در بغداد (ویکتوری) که محل حضور تعدادی از نظامیان آمریکایی است با چهار فروند راکت هدف قرار گرفت.

پس از آن نوبت پایگاه آمریکایی‌ها در سوریه بود؛ در ساعت هفت صبح امروز نظامیان آمریکایی در پایگاه میدان نفتی العمر سوریه با دو فروند راکت مواجه شدند. گروه‌های مقاومت بعد از ظهر نیز به این پایگاه حمله راکتی کردند. اصابت دو راکت موجب آتش‌سوزی گسترده در این پایگاه شد.

پایگاه عین الاسد در عراق نیز امروز بی نصیب از حملات نماند و شامگاه حداقل پنج فروند راکت به سمت این پایگاه شلیک کنند. همزمان با این حملات کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی نیز امروز دو مرتبه هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفتند.

آن‌گونه که گروههای مقاومت در عراق می‌گویند، این گونه حملات تا خروج واقعی نظامیان آمریکایی از این کشور ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    شهید بزرگوار لطفا برای شفای بیماران ایران و اسلام دعا کن، کرونا به کنار بیماری های دیگه خیلی زیاد شده اند
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • خروج امریکای تروریست IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    وقتی سگ بیاد توی خونه ادم لونه کنه باید اینقدر بزنی توی سرش تا از خونه بده بیرون .امریکا هم باید بره بیرون‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس