انگلیس قواعد علیه مهاجران عبوری از کانال مانش را تشدید می‌کند

رسانه‌های انگلیسی از طرح وزارت کشور برای تشدید قواعد علیه مهاجران عبوری از کانال مانش و تسهیل اخراج آنها خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه اتریشی "استاندارد" در گزارشی نوشت: هزاران نفر سال گذشته میلادی سوار بر قایق های کوچک ناامنی شده و تلاش کردند تا از طریق کانال مانش و از فرانسه به انگلیس بروند، به امید اینکه بتوانند در این کشور پناهندگی دریافت کنند.

به گزارش بی بی سی سال گذشته حداقل حدود ۲۸۴۳۱ مهاجر به خود جرات دادند از این مسیر خطرناک به سمت انگلیس بروند که تعداد آن ها ۳ برابر بیشتر از سال قبل از آن بود. بخصوص هجوم پناهندگان از این مسیر به سمت انگلیس در ماه نوامبر افزایش یافت و در همین ماه بود که بزرگترین تراژدی رخ داد و در ۲۴ نوامبر با غرق شدن یک قایق حامل پناهندگان ۲۷ نفر در این منطقه جان خود را از دست دادند.

دولت انگلیس برای جلوگیری از این عبورهای مرزی اقدامات زیادی را د پیش گرفت. "پریتی پاتل"، وزیر کشور انگلیس با تدابیر شدید امنیتی تلاش کرد این مسیر را بر روی مهاجران ببندد، اما همه این تلاش ها بی نتیجه بود.

به گزارش رسانه های انگلیسی و به ویژه گاردین در هفته های آتی قرار است طرحی در این باره از سوی وزارت کشور انگلیس علنی شود. به گفته یک مقام ناشناس از این وزارتخانه این طرح قرار است کار را برای قاچاقچیان انسان برای عبور مهاجران از این کانال و رساندن آن ها به انگلیس دشوار کند. همچنین بر این اساس عوامل کشش و جذب برای مهاجران که از انگیره های آن ها برای عبور ازاین مسیر سخت است از بین می رود. این طرح همچنین اخراج پناهجویان به کشورهای مبدا را برای مقامات و مسئولین ساده تر می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس