روایت

یکی از زخمی‌های انفجار روز چهارم شهریور فرودگاه کابل گفت که آمریکایی‌ها که امنیت فرودگاه را برعهده داشتند، به مردم غیرنظامی که پس از وقوع انفجار به‌دنبال نجات جان خودند، شلیک می‌کردند.

به گزارش مشرق، یک دختر افغانستانی که در انفجار روز ۲۶ آگوست (چهارم شهریور) در نزدیکی فرودگاه کابل، زخمی شده بود، گفت که نظامیان آمریکایی در آن روز به وی شلیک کرده بودند.

وی که یک ساعت قبل از حمله به فرودگاه کابل در آنجا حضور یافته بود، درباره روز حادثه گفت: به چشم خود دیدم که نیروهای آمریکایی به مردم شلیک می‌کردند و بیشتر آنها از سوی سربازان آمریکایی کشته شدند.

وی افزود: وقتی چشمانم را باز کردم تمام اطراف را خون و دود فراگرفته بود و تمام سربازانی که در قسمت‌های بالایی فرودگاه بودند کشته شده بودند.

این دختر افغان ادامه داد: چون امنیت فرودگاه کابل به‌دست نیروهای آمریکایی بود، آنها پس از این انفجار از ترس انفجارهای دیگر به مردم غیرنظامی که به‌دنبال نجات جان خود بودند وهمگی آنها مدارک مورد نیاز برای خروج از افغانستان را داشتند، شلیک می‌کردند و من نیز در این میان مورد اصابت یکی از نیروهای آمریکایی قرار گرفتم.

وی در خصوص قصدش برای خروج از افغانستان گفت: تنها دلیل من برای ترک کشورم ادامه تحصیل و پیشرفت بود. ما (دختران و زنان) می‌خواهیم درس بخوانیم تا بتوانیم در آینده برای کشورمان مفید باشیم.

این دختر افغان از طالبان خواست تا اجازه تحصیل و پیشرفت برای همه دختران در افغانستان را بدهند.

این در حالی است که چندی پس از انفجار فرودگاه کابل، شبکه راشاتودی در گزارشی از شاهدان عینی و بازماندگان افغانستانی، روایت تلخی از تیراندازی نظامیان آمریکایی به مردم غیرنظامی حاضر در فرودگاه کابل ارائه داد.

بازماندگان و قربانیان حمله انتحاری فرودگاه کابل به راشا تودی گفتند که «تنها بخشی از کشته‌شدگان در اثر انفجار جان باختند و بیشتر آنها در اثر رگبار و تیراندازی کشته شدند. آنها (نظامیان آمریکایی) حتی پس از فرار همه از مقابل فرودگاه یا افتادن آنها روی زمین، به تیراندازی ادامه می‌دادند حتی به اجساد. مردم برای فرار به داخل کانال می‌پریدند».

بر اساس اعلام طالبان، تلفات انفجار روز چهارم شهریور سال جاری در نزدیکی فرودگاه کابل ۱۷۰ کشته برجای گذاشت که از این تعداد ۱۴ نظامی آمریکایی نیز کشته شدند.

 مهاجمان ناشناس یک شب قبل از حمله در کنار ورودی ابی که طی روزهای اخیر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آن مستقر بودند و در ورودی بارون در نزدیکی هتلی به همین نام در نزدیک فرودگاه کابل دست به عملیات مسلحانه زدند که یکی از این انفجارها انتحاری بوده است.

حمله به فرودگاه کابل نمایانگر مرگبارترین روز برای ارتش آمریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۱ تاکنون محسوب می‌شود که پنج روز قبل از فرارسیدن مهلت خروج کامل نظامیان از افغانستان (۳۱ آگوست، ۹ شهریور ماه) صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس