رئیسی نمایه

عضو شورای عالی فضایی گفت: شورای عالی فضایی بعد از مدت‌ها در دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهور برگزار شد. امیدواریم با توجه ایشان به صنعت فضایی، عقب‌ماندگی ما در این بخش جبران خواهد شد.

به گزارش مشرق، نشست تخصصی دولت سیزدهم و صنعت فضایی با هدف بررسی اصلی‌ترین چالش‌ها و راهکارهای پیش روی دولت سیزدهم در صنعت فضایی امروز عصر با حضور مسئولین و متخصصین این حوزه در سالن شهید رجب‌بیگی دانشگاه تهران برگزار شد.

عضو شورای عالی فضایی در این نشست عدم پیگیری برنامه‌های فضایی توسط مسئولین به صورت هماهنگ را مشکل اصلی صنعت فضایی دانست و افزود: ما در بخش فضایی شروع‌کننده خوبی در منطقه بودیم که اگر به همان منوال ادامه می‌دادیم امروز برنده خوبی در این زمینه بودیم.

وی گفت: شورای عالی فضایی بعد از مدت‌ها در دولت سیزدهم تشکیل شد و آقای رئیس جمهور در این جلسه حضور داشتند که ان شاالله با توجه ایشان به صنعت فضایی عقب‌ماندگی ما در این بخش جبران خواهد شد.

حدادپور با اشاره به تشکیل دومین جلسه شورای عالی فضایی که به زودی برگزار خواهد شد گفت: در بخش ماهواره‌های سنجش مخابراتی و انسان در فضا برنامه‌های خوبی داریم.

وی بابیان اینکه تغییر در ساختار فضایی کشور حداقل حدود ۲ سال زمان می‌برد افزود: گذشت این زمان برای تغییر ساختار فضایی کشور موجب عقب‌افتادگی برنامه‌های ما در این بخش خواهد شد.

سعید صدیقیان نیز با اشاره به این‌که معماری کلان در بخش فضایی کشور یکی از دغدغه‌های اصلی ماست افزود: اما تغییر ساختار در صنعت فضایی باید به‌موازات تدوین برنامه‌های فضایی کشور انجام شود.
 
معاون نظارت و توسعه راهبردی سازمان فضایی ایران گفت: تشکیل شورای عالی فضایی موجب بازنگری با سرعت برنامه فضایی کشور خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: در برنامه‌های آتی شاهد اختصاص اعتبارات برای توسعه صنعت فضایی از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این صنعت خواهیم بود.
 
در ادامه نشست حسین شهرابی بابیان اینکه عدم تشکیل شورای عالی فضایی در دولت دوازدهم تجربه ناخوشایندی بود که به صنعت فضایی ضربه وارد کرد افزود: در حال حاضر و با تشکیل شورای عالی فضایی با حضور آقای رئیس‌جمهور اتفاق خوبی در صنعت فضایی شکل می‌گیرد.
 
مدیرعامل کنسرسیوم دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه تهران بابیان این‌که تغییر در ساختار فضایی باید در یک برنامه بلندمدت دیده شود افزود: به نظر می‌رسد که در شورای عالی فضایی باید نمایندگان بخش خصوصی هم حضورداشته باشند.

وی خصوصی‌سازی را نیاز مبرم کشور دانست و گفت؛ مهاجرت از بخش دولتی به بخش خصوصی مهمترین اتفاق در صنعت فضایی کشور است.

همچنین امیررضا کوثری با اشاره به اینکه سازمان فضایی ۱۵ سال است که در کشور ما تشکیل شده است افزود: به نظر می‌رسد این سازمان هنوز به مرحله بلوغ نرسیده است.

این استاد دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه تهران بابیان این موضوع که همچنان هدف خاصی در سازمان فضایی مطرح نیست ادامه داد: قبل از تغییر ساختار تعیین هدف صنعت فضایی مهم‌تر است.
 
کوثری در پایان با اشاره به اینکه با شکل‌گیری سازمان فضایی قرار بود از کشورهای موفق درزمینه صنعت فضایی الگوبرداری شود افزود: اما تابه‌حال هنوز این اتفاق نیفتاده و صنعت فضایی به دلیل عدم هدف‌گذاری و مطالبه‌گری به سرانجام لازم نرسیده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام.این بخش خصوصی رو بیشتر تشریح کنید! بفهمیم جزییاتش چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس