اهمیت راهبردی آزادسازی منطقه «الیتمه» در استان الجوف

تحلیلگر امور نظامی یمنی اعلام کرد: منطقه الیتمه از حیث نظامی منطقه مهمی محسوب می شود زیرا بر گذرگاه الخضراء عربستان اشراف دارد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، سرتیپ عابد الثور تحلیلگر امور نظامی یمنی اعلام کرد: منطقه الیتمه در استان الجوف از حیث نظامی منطقه مهمی محسوب می شود زیرا بر گذرگاه الخضراء عربستان اشراف دارد.

وی افزود: آزادسازی منطقه الیتمه و اطراف آن به مفهوم تثبیت حضور در عمق صحراست.

این تحلیلگر نظامی یمنی ادامه داد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در تماس مستقیم با نیروهای سعودی قرار گرفته اند. آزادسازی منطقه الیتمه به قطع راههای بین المللی که ائتلاف سعودی برای امور لجستیک از آن استفاده می کردند، منجر شد.

الثور گفت: منطقه الیتمه و اطراف ان از مهمترین مناطق دارای آبهای زیرزمینی محسوب می شود.

آزادسازی شهر استراتژیک الیتمه در استان الجوف در عملیات اقتدار یمنی، فجر الصحرا اتفاق کوچکی نیست بلکه ضربه ای کاری به قلب رژیم آل سعود است.

اهالی استان الجوف رنج های بسیاری را بابت مداخله‌های آشکار عربستان متحمل شده اند تا جایی که حتی امکان دسترسی به چاه های نفت و آب و استفاده از آب های زیرزمینی را از دست داده بودند؛ زیرا ریاض مانع عملیات حفاری در منطقه سرشار از نفت و گاز شده و اهالی را مجبور کرده بود که به جای پول یمن از پول عربستان در داد و ستدهای خود استفاده کنند.

منطقه الیتمه در یمن به دلیل برخورداری از ارتفاعات و اشراف بر مناطق اطراف از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.

ضمن اینکه به منطقه البقع بین استان های الجوف و صعده و گذرگاه الخضرا بین عربستان و یمن نزدیک است که این بدان معناست که ارتش و کمیته های مردمی در تماس مستقیم با نیروهای سعودی قرار می گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس