واکنش پنتاگون به حمله علیه پایگاه پرتاب راکت در سوریه

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به حمله صورت گرفته در سوریه علیه چند پایگاه پرتاب راکت واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه وزارت دفاع آمریکا، «جان کربی»، سخنگوی پنتاگون در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره هدف قرار دادن چند پایگاه پرتاب موشک در سوریه از سوی ائتلاف ضد داعش با اعلام این که جزئیات زیادی از این موضوع را نمی‌داند، همچنین افزود: حملات علیه پایگاه پرتاب راکت در سوریه حملات هوایی نبودند، و سربازان به وضوح در آن منطقه در معرض خطر هستند و یکی از دلایلی که این سایت‌ها مورد حمله قرار گرفتند این بود که سربازان ما در معرض خطر بودند و از آن اهداف به عنوان سایت‌های پرتاب راکت برای حمله استفاده می‌شد. بنابراین ما این تهدید را بسیار جدی گرفتیم و همیشه حق دفاع از خود را داریم.

بیشتر بخوانید:

رویترز: ائتلاف آمریکا حملاتی را در سوریه انجام داد

جان کربی در پاسخ به این سوال که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی از جانب چه کسی و یا کسانی بوده است، طفره رفت و ادعا کرد: اکنون در موقعیتی نیستم که بتوانم به اسناد خاصی ورود کنم، ولی ما همچنان شاهد تهدیدات علیه نیروهای خود در عراق و سوریه از سوی گروه‌های شبه‌نظامی که مورد حمایت ایران هستند، هستیم. اما، باز هم، من نسبت به اینکه چه کسی مسئول این سایت‌های پرتاب راکت بوده است، چیزی نمی‌دانم.

ساعتی پیش از نشست خبری سخنگوی پنتاگون، ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا که به طور غیرقانونی در سوریه حضور دارد، اعلام کرده بود که حملاتی را علیه یک «تهدید قریب الوقوع» در سوریه انجام داده است. یک مقام ائتلاف آمریکایی در این ارتباط گفت: ائتلاف روز سه شنبه حملاتی را علیه سایت‌های پرتاب راکت در سوریه انجام داد که یک تهدید فوری بود.

این مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود، همچنین اضافه کرد که ائتلاف چندین پایگاه پرتاب راکت را در نزدیکی روستای الخضرا در سوریه شناسایی و آن‌ها را هدف قرار داد.

ائتلاف نظامی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا از نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش بدون کسب مجوز از دولت دمشق وارد سوریه شدند. با وجود شکست داعش در این کشور، ائتلاف به سرکردگی آمریکا علی رغم مخالفت دولت مرکزی سوریه همچنان در این کشور مناطقی را تحت اشغال دارد و با وجود درخواست مکرر دولت سوریه هنوز حاضر به ترک خاک این کشور نیست. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا هدف از حضور نظامی در سوریه را دسترسی به نفت این کشور عنوان کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس