ماجرای ماهیگیری روحانی ازآب گل‌آلود برجام/در ۶دور مذاکره چه گذشت؟

یک روزنامه اصلاح‌طلب نوشت آینده سیاسی روحانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ او به مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت نشد.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت: در حالی که برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات سعی کرده بودند با مصادره به مطلوب خبر دیدار آقای روحانی با رهبر انقلاب، جایگاه و اعتباری برای روحانی(و خودشان) دست و پا کنند، خبرهای بعدی نشان داد که این دیدار، دیدار معمولی مانند خیلی از دیدارهای متعارف است که رهبر انقلاب با مسئولان سابق انجام می‌دهند.

در همین زمینه روزنامه آفتاب یزد در گزارشی نوشت: پایان کار دولت دوازدهم یکی از پربسامدترین سوال‌ها در سپهر سیاسی به «آینده حسن روحانی» بود و البته گمانه‌زنی‌های مختلفی نیز در این زمینه وجود داشت. برخی که تصور می‌کردند او با توجه سوابق و تجربیاتی که طی سالیان متمادی کسب کرده و شباهتی که از نظر برخی نزدیکانش به مرحوم هاشمی رفسنجانی دارد، عهده‌دار مسئولیت اداره مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد شد؛ موضوعی که با کناره‌گیری آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان و تقویت احتمال استعفای وی از ریاست مجمع تشخیص، بسیار تقویت شد؛ اما هرگز محقق نشد چرا که نه آملی لاریجانی از کرسی ریاست کناره گرفت و نه روحانی به عضویت مجمع تشخیص، منصوب شد...

چندی پیش خبری از دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب منتشر شد که حواشی زیادی درپی داشت و گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص آن مطرح شد.

جواد امام، از نزدیکان سیدمحمد خاتمی اعلام کرد این دیدار چند هفته پیش انجام شده و روحانی در گزارشی که به دوستانش داده از محتوای رد و بدل شده در این گفت‌وگو احساس رضایت داشته است.

این خبرها ادامه داشت تا آنکه محمود واعظی از نزدیکان روحانی و رئیس دفتر او در دولت دوازدهم در توییتی به نوعی اصل دیدار را تایید کرد و نوشت:‌«آنچه از دیدار رئیس‌جمهور سابق با مقام معظم رهبری در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است، صرفا گمانه‌زنی اهالی سیاست و اصحاب رسانه است.»

آفتاب یزد در ادامه می‌نویسد: روحانی از اسفند سال 75 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان عضو حقیقی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. البته در مرداد ماه سال 96 او و علی لاریجانی به عنوان عضو حقوقی در مجمع حضور یافتند. علی لاریجانی بعد از پایان مسئولیت خود در مجلس در خرداد سال گذشته دوباره به عنوان عضو حقیقی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برگشت؛ ‌اما این اتفاق هنوز برای حسن روحانی رخ نداده است.

علی‌محمد نمازی فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران به آفتاب یزد می‌گوید: دیدار آقای روحانی و مقام معظم رهبری یک دیدار غیرکاری و دوستانه بوده چرا که بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری آقای روحانی، ایشان به دفتر مقام معظم رهبری مراجعه نکرده بودند و دیداری هم با مقام معظم رهبری نداشتند.

وی تصریح کرد: «با جوسازی‌هایی هم که در دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی صورت گرفت، احتمال اینکه ایشان به ریاست مجمع منصوب شود بسیار کم است. یعنی ایشان درخواست عضویت در مجمع را مطرح نکرده‌اند و نمی‌خواهند که عضو شوند، به فرض اینکه عضو هم بشوند درصد ریاست ایشان بر مجمع بسیار پایین است. من فکر می‌کنم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام آقای لاریجانی خواهند ماند و در صورت تغییر هم فکر می‌کنم به سنت زمان آقای هاشمی بازخواهیم گشت که ایشان همزمان هم رئیس‌جمهور بودند و هم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام. بنابراین این خبر به طور کلی درست نیست.»

یادآور می‌شود آقای روحانی طی سال‌های اخیر؛ با وجود اینکه به اعتبار رئیس‌جمهور بودن، عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام محسوب می‌شود، اما از شرکت در جلسات «مجمع» طفره می‌رفت. بنابراین عجیب است که برخی حامیان سیاسی وی، توقع داشته باشند روحانی به عضویت مجمع درآید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    10 0
    روحانی به خاطر افتضاحات دوره یاست جمهوریش باید محاکمه باشه نه اینکه بره به مجمع
  • محمدرضا حمیدی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    7 0
    اگر اصلاح طلبان فکر می کنند با گمانه زنی های متوهم میتوانند حسن روحانی را تطهیر کنند و محاکمه ی او را به فراموشی بسپارند زهی خیال باطل اولا به دلائل مختلف تخلف های سیاسی اقتصادی و توهین های مختلف به ملت بزرگ ایران محاکمه خواهد شد ثانیا از ملت رای عدم کفایت سیاسی گرفت و پس از تحمل کیفر به فراموشی سپرده خواهد شد
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    4 0
    امثال روحانی وخاتمی روزنامه های زنجیری ومفسدین اصلاح طل.ب ا شناخت هویتشان برای دوری وشناخت راه باطل ضروری هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس