جزئیات نشست کمیسیون تلفیق / گزارش پورمحمدی از هدف‌گذاری برای رشد اقتصادی 8 درصدی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه در گزارش خود عنوان کرد که ما رشد اقتصادی ۸ درصد را در بودجه سال آینده پیش بینی کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در جلسه امروز ادامه رسیدگی به کلیات لایحه بودجه در دستورکار قرار داشت و معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: پورمحمدی عنوان کرد که ما رشد اقتصادی ۸ درصد را در بودجه سال آینده هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۴.۵ درصد آن با سرمایه‌گذاری و ۳.۵ درصد آن با بهره‌وری محقق می‌شود که بهره‌وری پیش‌بینی شده در این بخش شامل توسعه صادرات و نیز استفاده از تکنولوژی روز می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس اظهار داشت: پورمحمدی همچنین گفت که برای سهم ۴.۵ درصد رشد اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که از طریق بودجه عمرانی، فاینانس خارجی، بانک‌ها و... تامین خواهد شد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: معاون بودجه رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به مقایسه بودجه سال ۱۴۰۱ با بودجه سال‌ قبل پرداخت و گفت که بودجه سال قبل تورمی بوده اما بودجه سال ۱۴۰۱ با کاهش استقراض و کاهش فروش اوراق و نیز کاهش پایه پولی کشور به دنبال پایین تورم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس