جنگ اتمی برنده‌ای ندارد و نباید هیچگاه به راه بیفتد

کرملین امروز اعلام کرد که ۵ کشور هسته‌ای (چین، روسیه، انگلیس، آمریکا و فرانسه) با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: جنگ اتمی برنده‌ای ندارد و نباید هیچگاه به راه بیفتد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد که ۵ کشور هسته‌ای (چین، روسیه، انگلیس، آمریکا و فرانسه) با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: جنگ اتمی برنده‌ای ندارد و نباید هیچگاه به راه بیفتد.

در بیانیه صادره از سوی کرملین درباره بیانیه ۵ کشور هسته ای آمده است: سران ۵ کشور چین، روسیه، انگلیس، آمریکا و فرانسه بیانیه ای درباره جلوگیری از جنگ هسته ای و عدم ایجاد رقابت تسلیحاتی صادر کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: جنگ هسته ای هیچ برنده ای ندارد و این جنگ نباید هیچگاه به راه بیفتد. روسیه، چین، ایالات متحده، انگلیس و فرانسه قصد دارند به دنبال رویکردهای دیپلماتیک برای اجتناب از رویارویی نظامی باشند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: سران ۵ قدرت هسته ای مسئولیت اصلی در جلوگیری از جنگ میان کشورهای صاحب تسلیحات هسته ای دارند. روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه تأیید می کنند که سلاح های هسته ای علیه یکدیگر یا هیچ کشور دیگری استفاده نشود. ۵ قدرت هسته ای بر اهمیت مقابله با تهدیدات هسته ای و حفظ تعهدات منع اشاعه تاکید دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس