کد خبر 1321579
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
بازگشایی گوشی آیفون در صورت فراموشی رمز عبور

اگر رمز عبور گوشی آیفون خود را فراموش کرده اید، برای بازیابی آن به یک رایانه نیاز خواهید داشت.

به گزارش مشرق، ما برای حفظ امنیت گوشی‌های هوشمند خود، از رمزهای عبور و کدهای مختلف استفاده می‌کنیم. این روزها تمام گوشی ها، چه اندروید و چه آیفون این ویژگی را دارند و کاربران از آن استفاده می‌کنند. اما در صورتی که خودمان رمز عبور به گوشی را فراموش کرده باشیم، باید چه کاری انجام بدهیم؟ امتحان کردن عبارات مختلف کاری از پیش نمی‌برد و تنها با اخطار روبرو خواهید شد. در اینجا قصد داریم راه حلی را به شما معرفی کنیم که در صورت فراموشی رمز عبور به شما کمک می‌کند.

برای اینکار به یک کامپیوتر نیاز خواهید داشت. باید در نظر داشته باشید این روش داده‌ها و تنظیمات شما از جمله رمز عبور را حذف خواهد کرد. البته بعد از پاکسازی گوشی، دوباره می‌توانید داده‌ها و تنظیمات گوشی را از قسمت BackUp بازیابی کنید.

گام اول: مطمئن شوید که می‌توانید از یک رایانه (ویندوز یا مک) استفاده کنید. اگر از نسخه ویندوز استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که ویندوز ۸ یا بالاتر و همچنین برنامه «ITunes» روی آن نصب باشد. در نهایت به یک سیم اتصال نیاز دارید که گوشی آیفون خود را به رایانه متصل کنید.

گام دوم: گوشی را خاموشی و اگر به رایانه متصل است آن را جدا کنید. آیفون خود را با استفاده از روش منحصر به همان نسخه گوشی خاموش کنید.

گام سوم: گوشی خود را در حالت ریکاوری قرار دهید. در گوشی‌های آیفون X و بالاتر، آیفون SE نسل دوم، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس باید از دکمه کناری گوشی استفاده کنید. در گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از دکمه کم کردن صدا استفاده کنید. نسل یک گوشی‌های آیفون SE و آیفون ۶s نیز با دکمه Home به این حالت می‌روند. باید دکمه مورد نظر در گوشی آیفون خود را گرفته و در این حالت گوشی را به رایانه متصل کنید. دکمه را تا زمانی که گوشی وارد حالت ریکاوری شود نگه دارید. لازم به ذکر است اگر در این مرحله با صفحه رمز عبور مواجه شدید، باید گوشی را خاموش کرده و این مراحل را از ابتدا شروع کنید.

گام چهارم:گوشی خود را در برنامه ITunes پیدا کنید. وقتی گزینه Restore or Update را مشاهده کردید روی آن کلیک کنید. با انتخاب این گزینه، رایانه نرم افزار مورد نیاز برای بازیابی گوشی شما را پیدا می‌کند. اگر دانلود بیش از ۱۵ دقیقه طول کشید و گوشی از حالت ریکاوری خارج شد، بگذارید دانلود به پایان برسد. سپس گوشی را خاموش کرده و مراحل را دوباره انجام دهید.

گام پنجم: صبر کنید پروسه بازیابی انجام شود. سپس گوشی را از رایانه جدا کرده و اکنون می‌توانید گوشی را دوباره از نو تنظیم و رمز عبور جدیدی را ایجاد کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس