رسوایی اخلاقی در نیروی دریایی آمریکا؛ دو افسر ارشد اخراج شدند

نیروی دریایی آمریکا در اقدامی کم سابقه، ۲ افسر بلندپایه ناو رزمی یو اس اس مونتگمری را به علت آنچه از بین رفتن اعتماد در توانایی فرماندهی ذکر شده اخراج کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای بیزینس اینسایدر؛ نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلان کرد که ریجارد زامبرلان فرمانده و فیلیپ لونبرگ افسر اجرایی و معاون فرمانده ناو رزمی ساحلی مونتگمری مستقر در سن دیگو، قرار است مامور به خدمت در نیروی سطحی دریایی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا شوند.

با اینکه نیروی دریایی، علت اصلی برکناری این ۲ را در بیانیه اعلام نکرده، اما نیویورک تایمز و سن دیگو یونیون تریبون، اندک زمانی پس از انتشار این بیانیه، علت اصلی این جابجایی را نوع برخوردشان با تحقیق در باره بدرفتاری جنسی دانسته اند. هر چند جزئیات این تحقیق و نقش این افسران در آن هنوز هم آشکار نیست.

نیویورک تایمز افزوده که نیروی دریایی در سال گذشته چند پرونده رسوایی آزار جنسی مربوط به افسران بلندپایه را بررسی کرده و در یک مورد، یک آدمیرال نیروی دریایی آمریکا مامور به نظارت بر مراکز آمادگی ناوگان ها نیز در آوریل سال گذشته (۲۰۲۲) در میانه تحقیق در باره آزار جنسی برکنار شد.

نیروی دریایی در آن هنگام نیز در بیانیه کوتاه همانندی، علت این تصمیم را از دست دادن اعتماد به توانایی این فرد برای فرماندهی اعلام کرده بود.

یک بازرس کل هم در مارس گذشته، شواهد آزار جنسی حسابرس کل پیشین نیروی دریایی را درباره ۱۲ تن از کارکنان زن این بخش و درگیری در الگوی فراگیر آزار جنسی گردآوری کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • DE ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    8 1
    بد رفتاری جنسی کرده اند خب باید اخراج شوند تا یاد بگیرن از این به بعد خوب رفتاری جنسی بکنند نه بد رفتاری. چه معنی داره از راه میرسه به زیر دستش تجاوز میکنه خب یه کمی صبر کنه یه قهوه ای چایی ویسکی میسکی آبدوغ خیاری چیزی با هم بخورن بعد ازدواج کاخ سفیدی کنند یعنی مثل حیوانات باهم جفتگیری کنند. لگد نزنند بد رفتاری هم نکنند.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 3
    اینها مسائل جزیی هست در ارتش به این بزرگی
  • قره چمنی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    4 0
    خودشان در این مورد صدها فیلم مبتذل ساختند که در ارتش آمریکا چه کثافت کاری ها وجود دارد آنوقت ادعای رهبری حقوق بشر ی جهان را دارند
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    هرچی ک می گندد نمک زده میشود وآی ب آن روزی ک خود نمک بگنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس