تبعیض خبرساز علیه دانش‌آموزان محجبه در هند +فیلم

اقدام تبعیض آمیز مسئولان هندی علیه شش دختر دانش‌آموز در یک مدرسه شهر «اودوپی» در ایالت «کارناتاکا» واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

به گزارش مشرق، منابع خبری و برخی رسانه‌ها روز یکشنبه از رفتار تبعیض آمیز علیه شش دختر دانش آموز محجبه در یکی از شهرهای هند خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع رسانه‌ای محلی در هند گزارش داد، مسئولان یک مدرسه در شهر «اودوپی» در ایالت جنوبی «کارناتاکا» دست به یک اقدام تبعیض آمیز علیه شش دانش آموز دختر زدند.

طبق این گزارش، مسئولان مدرسه بعد از اینکه شش دختر مسلمان با حجاب قصد ورود به کلاس درسی داشتند، مانع از ورود آنها شدند.

فیلمی ۷۲ ثانیه‌ای توسط این دختران دانش آموز منتشر شده که آنها با زبان محلی «کانارا» درباره این موضوع حرف می‌زنند. به گفته دختران محجبه، آنها در اعتراض به ممانعت مسئولان مدرسه از ورودشان طی سه روز در اعتراض بیرون از کلاس درسی ایستادند.

طبق گزارش اسپوتنیک، علاوه بر این به این دختران گفته شد که اجازه ندارند به سه زبان اردو، عربی یا «بیاری» صحبت کنند در حالی که اقلیت مسلمان موجود در ایالت کارناتاکا از این زبان‌ها استفاده می‌کنند.

در فیلم منتشر شده توسط دختران دانش آموز، یکی از آنها می‌گوید: «قبل از اینکه ما شروع به استفاده از حجاب کنیم همه چیز خوب بود اما اکنون اینگونه مورد تبعیض قرار می‌گیریم و اجازه ورود به کلاس داده نمی‌شود».

اعضای «سازمان اسلامی هند» روز شنبه (دیروز) به این خبر واکنش نشان دادند و خواستار پایان رفتار تبعیض آمیز علیه دختران دانش آموز شدند.

به دنبال تشدید واکنش‌ها، «نظیر احمد» عضو حزب سوسیال دموکرات در شهر اودوپی از مخالفت حزب متبوعش به اقدام تبعیض آمیز مسئولان این مدرسه خبر داد.

به گفته او، اگر به این دختران محجبه دانش آموز اجازه بازگشت به کلاس داده نشود، حزب سوسیال دموکرات اعتراض خواهد کرد.

انتشار خبرها درباره رفتار ضد اسلامی در این مدرسه، بار دیگر خاطرات تلخ رفتارهای خشن و غیر انسانی با اقلیت مسلمانان در برخی مناطق هند را زنده کرد.

اسفندماه سال ۱۳۹۸ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به خشونت‌های نیروهای امنیتی هند علیه مسلمانان نوشت، شواهد نشان می‌دهد پلیس هند در خشونت علیه مسلمانان دخیل بوده و یا اینکه در حین حملات هندوها به مسلمانان مداخله‌ای نکرده و شاهد قتل عام مسلمانان بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • htn IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    3 1
    موقع آزار مسلمانان که میشه صحبتی از نقض حقوق بشر نیست
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      دقیقا
  • ایرانی US ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    7 1
    وقتی قوی باشی مورد ازار قرار نمی گیری. وقتی سرمایه های خاورمیانه خصوصا از ایران و عراق و عربستان می رود لندن و پاریس و تورنتو و نیویورک دیگه چیزی برای مردم نمی مونه نتیجه اش می شه اینکه هند ها هم دم در می ارن.
  • Reza IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    6 1
    باید ایران به مسلمانان در هند کمک کنه که بتونن از خودشون دفاع کنند و گروه های شبه نظامی تشکیل بدن تا دیگه هندی ها جرأت نکنند به مسلمانان آزار برسانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس