کد خبر 1321290
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
لباس نانوی ایرانی تب کودک را تشخیص می‌دهد

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از نانو رنگدانه‌های هوشمند، لباس‌های تب‌نمایی را تولید کردند که در صورت بروز تب در کودکان و درم ای بالای ۳۷درجه سانتی‌گراد تغییر رنگ می‌دهند.

به گزارش مشرق، محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از نانو رنگدانه‌های هوشمند (سیلیکا، روی، نقره  و کیتوسان)، لباس‌های تب‌نمایی را تولید کردند که در صورت بروز تب در کودکان و درم ای بالای ۳۷درجه سانتی‌گراد تغییر رنگ می‌دهند.

این لباس برای کودکانی که در دمای اتاق (۲۵ درجه سانتی‌گراد) هستند، پاسخ می‌دهد و در صورتی که کودک  در کنار سیستم‌های حرارتی باشد، ممکن است پاسخ ندهد.

لباس‌ها در دو رنگ صورتی (برای دختران) و آبی ( برای پسران) تولید شده و در صورت بروز تب هر دو نوع این رنگ‌ها به «سفید» تغییر رنگ خواهد داد و پس از ۲ تا ۳ دقیقه رنگ لباس به رنگ اصلی بازمی‌گردد.

این لباس‌ها به گونه‌ تولید شده‌اند که با شست‌وشو خواص آنها از بین نخواهد رفت و تا زمانی که الیاف از بین نرود، خاصیت آنها باقی می‌ماند.

این محصول به سه کشور کویت، عمان  و عراق صادر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید فروزان CH ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 0
    قابل توجه ناصادق زشت کلام که پیشرفت را در حد دوچرخه سازی میداند و آن بی غیرتانی که پیشرفت و دانش متخصصان ما را در حد ساخت ابگوشت بزباش میگفتند ،
    • ایرانی GB ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      نگو دوست عزیز , الان ناصادق زشت کلام و دار ودسته هاش شروع میکنند به گریه کردن و ماتم گرفتن که چرا مملکت پیشرفت کرده و چرا ما بایستی تکنولوژی داشته باشیم و اصلا" نون شب مردم ایران هم بایستی از غرب بیاد و مردم ایران بایستی مثل جوجه پرنده ها تو لانه هاشون بشینن و آمریکا جان ناصادق زشت کلام بیاد و نون تو دهن شون بذاره !! به عقل ناصادق زشت کلام و دار و دسته هاش , پیشرفت ایران یعنی مرگ ایران !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس