توصیف شهید سلیمانی از نگاه جهان

حسین اکبری در برنامه «فرامتن» شبکه افق گفت: مکتب شهید سلیمانی به دلیل مبارزات ایشان با ظلم و ستم و حمایت از محرومین و مستضعفین ماندگار شد.

به گزارش مشرق، حسین اکبری دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در رابطه با ویژگیهای شخصیتی  سردار سلیمانی در برنامه "فرامتن" شبکه افق گفت: سردار سلیمانی در مقطع سوم از عمر پُربرکت جهادی خویش با کوله باری از تجربیات دوران دفاع مقدس و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان توانست در حوزه‌ی مقاومت به خوبی وارد میدان نبرد شود و به زیبایی بدرخشد.

وی افزود: تفاوت سردار سلیمانی با دیگران این بود که ایشان در حوزه مقاومت تلاش می‌کرد متکی به خود باشد و از استقلال، خودکفایی و تواتمندی ذاتی خود  بهره می برد. سردار سلیمانی براساس این نوع ‌نگاه، عزت ملت‌های مسلمان و مستضعف را احیا و تجربیات خود را به دیگران ‌منتقل کرد.

اکبری اضافه کرد: ملتها با مقاومت و تجربیات جبهه های مقاومت در حوزه‌های گوناگون جغرافیایی، توانستند غیرت خود را بدست بیاورند و در طول عمر پربرکت سردار دلها شاهد تحولات اساسی، بنیادی و صعودی در تمام‌حوزه های مقاومت بودیم.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی؛ سردار سلیمانی را فردی فرا مذهبی، فرا قومی و فرا منطقه ای دانست و عنوان کرد: مبنای فکری سردار دلها برگرفته از مبادی آموزه های قرانی بود و چون در راه  کمک به مستضعفان گام برمی داشت، توانست محبوبیت جهانی در بین مسلمانان وغیر مسلمانان کسب کند.

وی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی به دلیل مبارزات ایشان با ظلم و ستم و حمایت از محرومین و مستضعفین ماندگار شد.

اکبری تصریح کرد: اگر به تاریخ ۲۰۰ ساله و سلطه کشورهای غربی بر کشورهای منطقه و بویژه ایران نگاه کنیم، می بینیم که کشورهای غربی یک‌ نوع ذلت و شرایطی را ایجاد کردند که با شکل گیری انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل به عزت ملی و جهانی برای کشور ایران شد که نقش اصلی را شهید سلیمانی ایفا کرد و توانست عزت را به جامعه مستضعفان و محرومان برساند.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: معتقدم ‌امروزه همه ایرانیان افتخار می‌کنند که نتیجه‌ مکتب اسلام، اسطوره‌ای چون شهید سلیمانی است که بر قلب جهانیان حک و ماندگار شده است.  به این دلیل که مکتب این اسطوره مبتنی بر آموزه‌های قرآنی، مبادی دینی و اسلام‌ ناب محمدی بوده است.

وزارت صمت منتقد جدی شورای رقابت قیمت گذاری خودرو است

عضو کمسیوین اقتصادی مجلس  معتقد است که وزارت صمت از ابتدای حضور خود در دولت جدید به عنوان ‌منتقد جریان و همراه با خودروسازان رفتار کرده است.

محمد طغیانی عضو کمسیوین اقتصادی مجلس در رابطه با حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو مهمان برنامه «فرامتن» شبکه افق بود و گفت: به موجب سیاست کلی قانون اساسی موضوع قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ به دلیل انحصاری بودن قیمت آن بر عهده شورای رقابت بوده است و با روش آنالیز هزینه تولید، قیمت گذاری ‌خودروهای پرتیراژ انجام می شد اما همواره این روش مورد انتقاد خودروسازان بوده است.

وی افزود: خودرو سازان معتقدند با توجه به شرایط مالی و هزینه های تولید، نقدینگی و تسهیلات خودروسازی که به آنها وابسته هستند، لحاظ  نمی گردد و یا پایین تر از آن‌ هزینه هایی است که به خودرو سازان تحمیل می شود و خودروها با زیان بالا به بازار عرضه می شود.

طغیانی اضافه کرد: وزارت صمت از ابتدای حضور خود در دولت جدید به عنوان ‌منتقد جریان و همراه با خودروسازان رفتار کرده و حتی فرآیند قرعه کشی را هم‌ مورد نقد جدی خود داشته است.

عضو کمسیوین اقتصادی مجلس در رابطه با تصمیمات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از دوره دهم اساساً طرحی را به شکل اصلاح قیمت گذاری خودرو مد نظر داشت تا تغییراتی در ساماندهی بازار خودرو انجام‌ شود و در این طرح غیر از اینکه بحث تولید قطعات و تولید خودروهای داخلی در کلاسهای مختلف بود، موضوع واردات خودرو های خارجی برای تأمین نیاز بازار بویژه رهبری قیمت بازار را نیز در بر داشت.

وی در خصوص قانونی یا غیرقانونی بودن حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو توضیح داد: شورای رقابت براساس قانون تعیین شده است و مجلس معتقد است که روش قیمت گذاری بر اساس هزینه تمام‌شده روش کامل و مطلوبی نیست و از روش های دیگری نیز باید استفاده شود.

طغیانی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم که تنها حوزه ای که می تواند موضوع قیمت گذاری خودرو در بازار را مدیریت کند شورای رقابت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس