کد خبر 1321183
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
آئودی A3 در مقابل A4: کدام سدان لوکس امکانات بیشتری دارد؟ + فیلم

در این مطلب قصد داریم دو خودروی هم سگمنت آئودی A۳ و A۴ را پیش روی یکدیگر قرار دهیم و نقاط ضعف و قوت‌شان را بررسی کنیم.

به گزارش مشرق، انتخاب بین یک سدان لوکس ساب کامپکت و سدان لوکس جمع و جور می‌تواند گیج کننده باشد، چرا که این وسایل نقلیه اغلب بسیار شبیه به هم هستند، ویژگی‌های مشابهی دارند و از نظر قیمت فاصله زیادی با هم ندارند.

در این پست، تفاوت‌های کلیدی بین آئودی A۳ و آئودی A۴ را با موضوعات فرعی در مورد استایل، پیشرانه ها، مصرف سوخت، قیمت و موارد دیگر توضیح خواهیم داد. 

آئودی A۳: آئودی A۳ یک سدان لوکس ساب کامپکت با پنج صندلی است. این خودرو دارای طراحی نسبتاً خنثی است که ظاهری اسپرت و مدرن به دلیل داشتن جلوپنجره بزرگ تک فریم آئودی، چراغ‌های جلو و عقب LED باریک، خطوط تیز ظاهری، برآمدگی‌های تند جلو و عقب و اسپویلر عقب یکپارچه دارد. A۳ به عنوان یک سدان چهار در یا کانورتیبل در دسترس است و دیگر به عنوان هاچ بک در آمریکای شمالی موجود نیست.

آئودی A۴: آئودی A۴ کاملاً شبیه به A۳ به نظر می‌رسد، اما جمع و جور است و نه ساب کامپکت، بنابراین بزرگتر و طولانی‌تر به نظر می‌رسد و دارای برآمدگی‌های جلو و عقب بزرگ تری است. این خودرو همچنین دارای چراغ‌های جلو و عقب LED و جلوپنجره تک فریم آئودی است و همچنین با پنج صندلی ارائه می شود. آئودی برای سال ۲۰۲۱ تغییرات زیادی در طراحی روی خودرو اعمال کرد که با چراغ‌های جلو و عقب کاملاً جدید، ظاهری اسپرت‌تر و جوان‌تر به خودرو داد. A۴ به صورت سدان چهار در یا واگن همراه با A۴ Allroad در دسترس است.

 این دو خودرو ظاهر تقریباً مشابه دارند، اگرچه آئودی A۴ به دلیل ظاهری که دارد، سدان سنتی تری به نظر می آید. در مقایسه، A۳ کمی کوتاه‌تر و از نظر مشخصات فنی سرسخت‌تر است. A۴ همچنین ظاهر مدرن تری دارد، زیرا به تازگی برای مدل سال ۲۰۲۱ به روز شده است.

آئودی A۳ یا A۴؛ کدام سدان بهتر است؟ +عکس

آئودی A۳ یا A۴؛ کدام سدان بهتر است؟ +عکس

آئودی A۳: مدل پایه A۳ از یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۲۴ پوند بر فوت استفاده می‌کند. یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمندتر نیز موجود است که با نام A۳ '۴۵' به بازار عرضه می‌شود که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت می‌کند. نیروی هر دو مدل از طریق گیربکس هفت سرعته DSG به سیستم چهار چرخ متحرک آئودی ارسال می‌شود که اختیاری است.

آئودی A۴: آئودی A۴، در نسخه پایه دارای یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۶ پوند بر فوت است. خریداران همچنین می‌توانند مدل قدرتمندتر A۴، ۴۵ را انتخاب کنند که از نسخه قوی‌تر همان موتور ۲.۰ لیتری با قدرت ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۷۳ پوند بر فوت نیرو می‌گیرد. هر دو A۴، ۴۰ و A۴، ۴۵ دارای گیربکس هفت سرعته DSG آئودی هستند و همه مدل‌ها به صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ متحرک Quattro بهره می‌برند.

آئودی A۳ یا A۴؛ کدام سدان بهتر است؟ +عکس

آئودی A۳ یا A۴؛ کدام سدان بهتر است؟ +عکس

آئودی A۳: ویژگی‌های استاندارد فناوری A۳ شامل صفحه نمایش ۷ اینچی با بلوتوث و اپل کارپلی و اتواندروید، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، کروز کنترل و برف پاک کن‌های حساس به باران است. گزینه‌های دیگر شامل سیستم صوتی Bang & Olufsen، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی Virtual Cockpit آئودی، کنترل تهویه مطبوع خودکار، و فرمان گرم شونده است.

ویژگی‌های ایمنی استاندارد شامل ترمز اضطراری خودکار و هشدار برخورد از جلو است، اگرچه کروز کنترل تطبیقی، کمک پارک پیشرفته و کمک نور بالا اختیاری هستند.

آئودی A۴: ویژگی‌های استاندارد فناوری A۴ شامل صفحه نمایش ۷ اینچی با بلوتوث و اپل کارپلی و اتواندروید، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، کروز کنترل و Audi Drive Select با حالت‌های رانندگی چندگانه است. ویژگی‌های ایمنی فعال استاندارد شامل ترمز اضطراری خودکار و هشدار برخورد از جلو است.

گزینه‌های فنی شامل صفحه نمایش چند رسانه‌ای بزرگتر ۸.۴ اینچی، صفحه نمایش راننده خلبان مجازی ۱۲.۳ اینچی آئودی، سیستم صوتی Bang & Olufsen با کیفیت بالا، کنترل آب و هوای خودکار، فرمان چند منظوره با پدل تعویض دنده و ... است.  هر دو A۳ و A۴ تجهیزات و ویژگی‌های بسیار مشابهی دارند، اگرچه A۴ استاندارد با تجهیزات بیشتری ارائه می‌شود. 

آئودی A۳ یا A۴؛ کدام سدان بهتر است؟ +عکس

آئودی A۳ یا A۴؛ کدام سدان بهتر است؟ +عکس

آئودی A۳: قیمت A۳ برای مدل پایه تیتانیوم با موتور ۲.۰ لیتری ۱۸۸ اسب بخار از ۳۴۲۹۵ دلار شروع می‌شود. ارزان‌ترین مدل با AWD و موتور قدرتمندتر ۴۵ تریم Premium است که از ۳۶۵۹۵ دلار شروع می‌شود. قیمت مدل پرستیژ از ۴۲۶۹۵ دلار برای پیشرانه ۴۰ و ۴۵۷۹۵ دلار برای پیشرانه ۴۵ شروع می‌شود.

آئودی A۴: قیمت A۴ برای مدل ابتدایی Premium با پیشرانه ۴۰ Quattro از ۴۰۰۹۵ دلار شروع می‌شود، در حالی که پیشرانه ۴۵ قیمت اولیه تریم پایه را به ۴۱۸۹۵ دلار می‌رساند. تریم پرستیژ از ۵۰۳۹۵ دلار برای موتور ۴۰ و ۵۰۷۹۵ دلار برای موتور ۴۵ شروع می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    آئودی و بنز سرآمد خودروهای خانوادگی و تشریفاتی در جهان هستند.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    آئودی و بنز سرآمد خودروهای خانوادگی و تشریفاتی در جهان هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس