نظامی سابق آمریکایی درباره کودتا در ارتش هشدار داد

نظامی بازنشسته ارتش آمریکا هشدار داد که عناصر سرکش در ارتش این کشور ممکن است پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اقدام به کودتا کنند.

به گزارش مشرق، ژنرال "پال ایتون" در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (ان پی آر) اظهار داشت سوال واقعی این است که آیا همه می‌دانند که رئیس جمهور منتخب کیست؟ اگر این یک درک واضح نباشد، احتمال برداشت نادرست در میان درجه های مختلف ارتش آمریکا وجود دارد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی افزود: اگر مانند انتخابات ۲۰۲۰ سردرگمی وجود داشته باشد، نفوذ این سردرگمی در میان مقامات مختلف ارتش آمریکا قابل پیش بینی است.

اشاره ایتون به ادعاهای مطرح شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری قبلی آمریکا مبنی بر تقلب در رای گیری سال ۲۰۲۰ است.

ایتون همچنین به نامه امضا شده از سوی ۱۲۴ فرمانده بازنشسته ارتش آمریکا اشاره کرد که در آن امضا کنندگان نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به چالش کشیده و در مورد سلامت روانی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ابراز تردید کرده بودند.

این افسران نظامی بازنشسته آمریکایی در نامه خود هشدار داده اند که "جمهوری قانون اساسی" آمریکا بدون انتخابات منصفانه و صادقانه که اراده مردم را به درستی منعکس کند، از دست خواهد رفت و از دادگاه عالی و اف بی آی خواسته اند در صورت آشکار شدن تخلفات انتخاباتی به سرعت وارد عمل شوند نه اینکه مانند انتخابات ۲۰۲۰ این تخلفات را نادیده بگیرند.

ایتون که کودتا در این مرحله را احتمالی کم، اما با تاثیر زیاد می‌داند، هشدار داد که این احتمالی است که باید برای آن آماده شویم.

به گفته وی، این آمادگی باید از طریق رزمایش ها، آموزش و نظارت بر افکار غیر قانونی در میان نیروهای ارتش آمریکا حاصل شود.

ایتون و دو مقام دیگر بازنشسته آمریکا ماه گذشته مقاله ای را در واشنگتن پست  منتشر کردند که در آن از ارتش آمریکا خواسته شده بود برای شورش سال ۲۰۲۴ آماده شود.

سخنان ایتون درمیان نگرانی های مقامات آمریکایی از اتحاد و یکپارچگی ساختارهای قدرت آمریکا منتشر می شود.

به گزارش نیوز ویک، یک  نظرسنجی که توسط کالج امرسون منتشر شد، نشان می‌دهد ترامپ در یک رقابت انتخاباتی فرضی، بایدن را شکست می دهد. در حالی که در این نظرسنجی نه ترامپ و نه بایدن مورد حمایت اکثریت رای دهندگان قرار ندارند، رئیس جمهوری سابق آمریکا با دو امتیاز از رئیس جمهوری فعلی جلوتر است.

آخرین داده های نظرسنجی امرسون نشان می دهد که ۴۵ درصد از رای دهندگان آمریکایی از ترامپ حمایت می کنند در حالی که تنها ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به جو بایدن رای می دهند. در همین حال، ۱۱ درصد از رای دهندگان اعلام کردند که می خواهند به "فردی دیگر" رای دهند و یک درصد نیز اعلام کردند هنوز تصمیمی نگرفته اند.

همچینن نظرسنجی سوم تا پنجم نوامبر (۱۲ - ۱۴ آبان ماه) روزنامه یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک نشان داد که ۶۴ درصد پرسش شوندگان تمایلی به نامزدی دوباره بایدن برای دور بعدی ریاست جمهوری ندارند. افزون بر این، ۲۹ درصد دیگر گفته اند که نمی خواهند بایدن دوباره نامزد شود و هفت درصد هم بلاتکلیف بوده اند.

همین نظرسنجی دریافته که ۵۸ درصد پرسش شوندگان تمایلی به ریاست جمهوری ترامپ در ۲۰۲۴ ندارند، ۳۶ درصد تمایل دارند و ۶ درصد هنوز تصمیم خود را نگرفته اند.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی،  توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا با استیضاح دوم او در کنگره همراه شد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    پس از کودتا به کودتاچیان پیام بدید که ترامپ قمارباز رو که سردار دل عزیز رو ترکونده تحویل ایران بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس