کد خبر 1320817
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
جیلی

جیلی ژینگ‌یو (XingYue) نام اولین کراس‌اور کوپه از خودروسازی جیلی (Geely) بود که در سال ۲۰۱۹ به بازار چین معرفی شد. این خودروی جذاب از پلتفرم مشهور CMA ولوو بهره می‌برد.

به گزارش مشرق، جیلی در سال ۲۰۲۱، شروع به صادرات ژینگ‌یو کرد و البته در بازارهای جهانی، نام جدید توگلا (Tugella) را برای آن انتخاب نموده است. در همان سال ۲۰۲۱، یک اتفاق دیگر هم برای جیلی ژینگ‌یو رخ داد؛ شرکت سازنده تصمیم گرفت تا نسخه استاندارد آنرا با فاصله محوری بیشتر، بسازد و به این ترتیب، جیلی ژینگ‌یو ال (XingYue L) خلق شد؛ خودرویی که حدود ۱۴ سانتیمتر، فاصله محوری بیشتری نسبت به مدل کراس‌اور کوپه داشت. ولی این مدل، پایان کار خانواده جیلی ژینگ‌یو نبود چراکه حالا باید برای عرضه نسخه هیبریدی آن آماده شویم.

رونمایی از شاسی بلند جدید جیلی +عکس

این مدل هیبریدی، که با پسوند Hi-X شناخته، بر پایه مدل بنزینی جیلی ژینگ‌یو L ساخته شده است. پس همچنان در رده کراس‌اورهای سایز متوسط جای می‌گیرد. البته جیلی، تغییراتی در ظاهر این مدل هیبریدی ایجاد کرده تا تفاوتش با مدل بنزینی، کاملا مشهود باشد. مثلا در جلوپنجره خودرو، از خطوط افقی استفاده کرده که کاملا با جلوپنجره‌های عمودی در محصولات جدیدی جیلی، در تناقض است. همچنین موارد دیگری مانند لوگوی نورانی جیلی در جلوپنجره، تغییر سپرها و استفاده از رینگ‌های جدیدی که مقاومت کمتری در برابر جریان هوا دارند، از ویژگی‌های ظاهری این مدل هیبریدی است.

رونمایی از شاسی بلند جدید جیلی +عکس

درحالیکه مدل بنزینی جیلی ژینگ‌یو L از موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری، توان می‌گیرد که کمتر از ۲۱۸ اسب‌بخار و حدود ۳۲۵ نیوتن‌متر برای‌تان فراهم می‌کند، اما مدل هیبریدی Hi-X به موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که تنها ۱۵۰ اسب‌بخار و ۲۲۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. ولی این موتور بنزینی، قدرتی به چرخ‌ها منتقل نمی‌کند بلکه فقط برای شارژ کردن باتری‌هاست. بنابراین باید تمام امیدتان به موتور الکتریکی قدرتمند جیلی باشد که می‌تواند تا حدود ۲۴۵ اسب‌بخار به همراه ۵۴۰ نیوتن‌متر را در دسترس‌تان قرار دهد. این اعداد باعث شده تا این هیبریدی سنگین‌وزن جیلی، بتواند صفر تا صد را در ۷.۹ ثانیه طی کند.
 

رونمایی از شاسی بلند جدید جیلی +عکس

طبق گفته جیلی، این کراس‌اور هیبریدی از گیربکسی با نام DHT PRO بهره می‌برد و نخستین گیربکس ۳ سرعته‌ جهان است که تاکنون در پیشرانه‌های هیبریدی استفاده شده. حداکثر برد این خودرو، بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر اعلام شده اما رسانه‌های چینی بعد از تست‌های آزمایشی آن، متوجه شده‌اند که این محصول جیلی، می‌تواند به برد شگفت‌انگیز ۱۴۰۰ کیلومتر و حتی بیشتر از آن نیز دست یابد. جیلی ژینگ‌یو L هیبریدی، در نیمه اول سال ۲۰۲۲ و با قیمت پایه‌ای ۱۷۳ هزار یوآن (حدود ۲۷ هزار دلار) به بازار چین می‌رود.

منبع:خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    چند؟؟؟!!!
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    توی قرارداد ۲۵ ساله، همینو بیارین ایران. با دلار ۴۰۰۰ تومن. یه حالی به مردم بدین راحت.
  • KR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 0
    27 هزار دلار بیاد ایران میشه دو میلیارد تومن. خودروی چینی دوملیارد تومنی! زیبا نیست؟
  • مهدی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    اگه ۸۱۰ میلیون بگیرن و هزینه گمرک و واردات رو نگیرن واقعا خوبه
  • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    2 1
    به تیگو۸ پرو نمیرسه.اگه همین خودرو وارد ایران بشه باز خیلی ها میان میگن آشغال چینی.واقعا چتونه؟خودروی چینی وارد نمیشه میگین وارد کنین،وارد میکنن میگین این چه ماشینیه آشغاله ...هییییی از دست این مردم .....
    • محمد IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      برو دست بوس چینی ها
  • مصطفی کیانی AU ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    بنظرم چین نباید با خرید ملت ایران از کالاهای آنها تقویت بشه زیرا آنها مردم کشور را در خیلی از جاها تنها گذاشتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس