کد خبر 13208
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱

کارگردان سريال حضرت يوسف گفت: کار مهم نويسنده اين است که ساختار داستان را از عالم واقع بگيرد و حوادث آن را بپروراند و در اين فرايند يعني پردازش شخصيت‌ها است که بايد خلاقيت داشته باشد و تفسير و تحليل کند.

به گزارش مشرق، استاد فرج‌الله سلحشور امروز در گفت‌وگو با فارس در مشهد اظهار داشت: قصه‌ها به دو بخش واقعي و تخيلي تقسيم‌بندي مي‌شوند و قصه‌هاي تخيلي نيز بخشي ابتذال و لودگي دارند و بخشي ديگر که منبع تخيل متصل به حق باشد، تأثير گذار است.
فيلم‌نامه‌نويس برجسته کشور گفت: براي اينکه داستان فيلم خوب شود بايد خلاقيت داشته باشيم و خلاقيتي که از دايره واقعيت و حقيقت خارج نشود.
استاد سلحشور افزود: توان پرداخت قصه‌ها ‌را نداريم چون اصلا عادت نکرديم انسان‌هاي واقعي را درست ببينيم.
کارگردان سريال حضرت يوسف تأکيد کرد: کار مهم نويسنده اين است که ساختار داستان را از عالم واقع بگيرد و حوادث آن را بپروراند و در اين فرايند يعني پردازش شخصيت‌ها است که بايد خلاقيت داشته باشد و تفسير و تحليل کند.
اين کارگردان و فيلم‌نامه‌نويس کشور تصريح کرد: سناريو نويسي مذهبي بدون خود‌سازي فايده ندارد و به‌دليل اينکه سناريو نويسي مذهبي سختي دارد کمتر سمت آن مي‌روند.
استاد سلحشور تأکيد کرد: براي نوشتن سناريوي مذهبي خوب بايد نگاهمان را اصلاح کنيم و اطلاعات ديني را افزايش داده تا چيزهايي را ببينيم که قبلا نمي‌ديديم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس