به گزارش مشرق، استاد فرجالله سلحشور امروز در گفتوگو با فارس در مشهد اظهار داشت: قصهها به دو بخش واقعي و تخيلي تقسيمبندي ميشوند و قصههاي تخيلي نيز بخشي ابتذال و لودگي دارند و بخشي ديگر که منبع تخيل متصل به حق باشد، تأثير گذار است.
فيلمنامهنويس برجسته کشور گفت: براي اينکه داستان فيلم خوب شود بايد خلاقيت داشته باشيم و خلاقيتي که از دايره واقعيت و حقيقت خارج نشود.
استاد سلحشور افزود: توان پرداخت قصهها را نداريم چون اصلا عادت نکرديم انسانهاي واقعي را درست ببينيم.
کارگردان سريال حضرت يوسف تأکيد کرد: کار مهم نويسنده اين است که ساختار داستان را از عالم واقع بگيرد و حوادث آن را بپروراند و در اين فرايند يعني پردازش شخصيتها است که بايد خلاقيت داشته باشد و تفسير و تحليل کند.
اين کارگردان و فيلمنامهنويس کشور تصريح کرد: سناريو نويسي مذهبي بدون خودسازي فايده ندارد و بهدليل اينکه سناريو نويسي مذهبي سختي دارد کمتر سمت آن ميروند.
استاد سلحشور تأکيد کرد: براي نوشتن سناريوي مذهبي خوب بايد نگاهمان را اصلاح کنيم و اطلاعات ديني را افزايش داده تا چيزهايي را ببينيم که قبلا نميديديم.
کارگردان سريال حضرت يوسف گفت: کار مهم نويسنده اين است که ساختار داستان را از عالم واقع بگيرد و حوادث آن را بپروراند و در اين فرايند يعني پردازش شخصيتها است که بايد خلاقيت داشته باشد و تفسير و تحليل کند.