حداد عادل: سلیمانی معجزه انقلاب است/ ماجرای عکس حاج قاسم در اتاق وزیر دفاع آمریکا

استاد فلسفه دانشگاه تهران گفت: شما ببینید چگونه این بچه محروم، از یک روستای محروم چنین جایگاه و عزتی در جهان پیدا می‌کند، این معجزه انقلاب است. خود سردار سلیمانی نشان می‌دهد انقلاب مردمی یعنی چه.

به گزارش مشرق، به مناسبت نزدیک شدن به سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با دکتر غلامعلی حدادعادل، استاد فلسفه دانشگاه تهران انجام داده است که بخش‌های مهم آن از نظرتان می‌گذرد.

می‌توانیم انقلاب اسلامی را با مطالعه زندگی سردار سلیمانی بهتر بشناسیم

- شخصیت شهید سلیمانی، شخصیتی است که می‌توانیم انقلاب اسلامی را با مطالعه زندگی او بهتر بشناسیم، یعنی اگر کسی به ما بگوید که انسان تربیت شده در تراز انقلاب اسلامی در دوران شما چه کسی است؟ یک نمونه خوب آن شهید سلیمانی است.

- رشد و نمو شهید قاسم سلیمانی نشانه تحولی است که انقلاب در جامعه ایران ایجاد کرد به طوری که یک بچه محروم متعلق به یک روستا به نام قنات ملک از بخش رابر که این روستا آنقدر کوچک است که شاید در بعضی از نقشه‌ها نام آن درج نمی‌شود، اینچنین رشد و ترقی می‌کند و در جایگاهی قرار می‌گیرد که نامش برای همه جهان آشناست. 

- این فرد در متن این انقلاب به جایی می‌رسد که همه سیاستمداران قدرت‌های بزرگ و فعالان سیاسی و نظامی منطقه، چشم‌های‌شان به او دوخته می‌شود که او کجاست و چه می‌کند. 

ماجرای عکس حاج قاسم در اتاق وزیر دفاع آمریکا

- یکی از دوستان من به نام آقای دکتر خوشرو که نماینده سابق ایران در سازمان ملل بود و قبلا هم در آمریکا در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل کار می‌کرده است، برای من به نقل از کسی که به دیدار وزیر سابق یا اسبق دفاع آمریکا رفته بود یک مطلب عجیبی را نقل کرد. ایشان می‌گفت این وزیر دفاع برای خود دفتری داشته و برای موسسات آمریکا مثل پنتاگون یا وزارت دفاع و دانشگاه‌ها، کارهای مطالعاتی راهبردی در امور نظامی و دفاعی آمریکا انجام می‌داده است.

- او می‌گوید وقتی من وارد دفتر این وزیر شدم، دیدم یک عکس تمام‌قد بزرگ و بلندبالایی از سردار سلیمانی را در برابر خود روی دیوار نصب کرده است. این فرد تعجب کرده و سوال می‌کند که شما چه نسبتی با سلیمانی دارید؟ شما می‌دانید که او دشمن شماست و شما هم دشمن او هستید، فلسفه اینکه عکس به این بزرگی و تمام‌قد را در دفتر کار خود نصب کرده‌اید، چیست؟ او گفته بود برای اینکه من دائم متوجه این نکته باشم که هر کاری که ما می‌کنیم این آدم خنثی می‌کند، این عکس را نصب کرده‌ام تا فراموش نکنیم که در منطقه چه کسی نقطه مقابل ما است! 

- حالا شما ببینید چگونه این بچه محروم، از یک روستای محروم چنین جایگاه و  عزتی در جهان پیدا می‌کند، این معجزه انقلاب است. خود سردار سلیمانی نشان می‌دهد انقلاب مردمی یعنی چه. 
 

سلیمانی معجزه انقلاب است/ ماجرای عکس حاج قاسم در اتاق وزیر دفاع آمریکا


گفتم: «حاجی! دلت برای رفقایت تنگ شده؟»

- چند ماه قبل از شهید شدن‌شان (فکر می‌کنم ایام محرم بود) در روضه آقا شرکت کردیم. من و شهید سلیمانی دوشادوش هم نشسته بودیم. جلسه با قرآن شروع شد و قاری این آیه را خواند: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُواالله عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»، «در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند». خب! در این انقلاب برای شهدا بارها این آیه قرآن را خوانده بودیم. همه گوش می‌کردیم اما من متوجه شدم که شهید سلیمانی که کنار من نشسته، در هنگام تلاوت این آیه گریه می‌کند. طوری گریه می‌کند انگار که در اوج روضه آخر مجلس است. من همان‌جا فهمیدم راز این گریه چیست. همان‌طور که نشسته بود، سرم را کنار گوشش بردم و گفتم: «حاجی! دلت برای رفقایت تنگ شده؟» وقتی سردار سلیمانی شهید شد، من یاد آن خاطره افتادم و گفتم اصلا این روح دیگر در این بدن قرار نمی‌گرفت. این شوق پرواز در آن گریه‌ها دیده می‌شد. این خاطره‌ای است که هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    24 5
    جانم سردار دلها
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      8 9
      خلاصه اینکه حواستون باشه عکستون نره تو اتاق وزبر دفاع امریکا
  • فدایی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    22 6
    فدای حاج قاسمم
  • سعادت IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    18 6
    کربلای دیگری را هم اگر بر پا کنی*** بیست ملیون قاسم آماده است، آمریکا ببین*** بد رقم در سینه اش بغض تو را پرورده است،*** در زمین هر کس که آزاده است، آمریکا ببین*** امپراطوران عالم یک به یک زانو زدند*** قرعه بر نام تو افتاده است، آمریکا ببین
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      6 3
      دقیقا
  • رضا IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    19 7
    يعنى چى بچه محروم ؟!محروم من و توئيم كه چهار چنگولى دامن دنيا رو چسبيده ايم و لبريز از تمنائيم نه سرباز شوريده و شيدائى كه دنيا و مافيها برايش جذابيتى نداشت . 
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    17 4
    نام پرشکوه سردار سلیمانی که برای همیشه در تاریخ این مملکت ثبت خواهد شد
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 8
      و نام ظریف با خفت هرچه تمامتر در کنار رجال بی کفایت قاجاری...
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    15 5
    منتظر #انتقام_سخت هستیم
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      دقیقا
  • دیده بان IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    آن صبح جمعه ی دردآلود، وقتی پیامک دوستم سید رسول را خواندم اول خندیدم و بعد عصبانی شدم که این شوخی مسخره چیست؟ اما چاره ای جز باور این حقیقت دردناک نبود. تا کرمان آمدم. در مراسم باشکوه تشییع پیکر پاکت بودم. مزارت را که آماده کرده بودند دیدم اما تا همین امروز قطره ای اشک نریختم. سخت بود خیلی سخت اما گریه نکردم تا بغضم فرو ننشیند. و بی صبرانه منتظر روزی هستم تا با بغض انتقامت را از دشمنت بگیرم. آن روز دور نیست. أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ؟
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    عالی
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    عوضش امثال تو چیکار کردن برای این مردم و مملکت؟!؟
  • یا علی(ع) IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 6
    خداوند شهدا و امام شهدا را با امام حسین (ع) محشور کند اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم یا مهدی فاطمه (س)
  • احمد IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 0
    انتقام سخت در جریان هست ،امریکابی ها از عین تبعید فرار کردند و به جای اون ها نیروهای نظامی عراق مستقر شدند
  • مهدی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    حاج قاسم خودش بزرگه نیازی به این تعاریف نیست
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    خیلی دل تنگ سرداریم
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    جانم سردار دلها
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    دو سال گذشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس