کد خبر 1320264
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
شکستی دیگر برای بن سلمان در نبرد حقوقی علیه مشاور امنیتی سابق عربستان

منابع خبری از رد شکایت یک شرکت دولتی سعودی علیه مشاور امنیتی سابق عربستان در دادگاهی در آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، "ناتانیل گورتون"، قاضی دادگاه منطقه‌ای ماساچوست آمریکا، شکایت هولدینگ دولتی سعودی "SCAB" علیه سعد الجبری، مشاور امنیتی سابق عربستان را رد کرد.

قاضی این پرونده در این باره تصریح کرد: دادگاه متقاعد نشده است بدون استفاده از مطالبی که دولت آمریکا آنها را اسرار محرمانه دولتی می‌داند در این پرونده حکم کند.

وی گفت: پرونده SCAB همچنین هیچ مبنایی در قوانین فدرال یا ماساچوست ندارد.

دادگاه اعلام کرد؛ مداخله‌ای که به ندرت توسط دولت آمریکا انجام می‌شود، مانع از پیگیری این پرونده شد.

این حکم دادگاه ماساچوست درواقع شکستی برای دولت عربستان سعودی و به ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد و حاکم دوفاکتوی این کشور محسوب می‌شود.

الجبری یک مقام ارشد سابق ضدتروریسم عربستان است که روابط نزدیکی با سازمان سیا در آمریکا داشته است. قانونگذاران آمریکایی پیشتر به او از بابت نجات جان صدها آمریکایی اعتبار داده‌اند. او یک عنصر واسط کلیدی بین آژانس‌های جاسوسی غربی و دستگاه اطلاعاتی عربستان محسوب می‌شده است.

وی بعد از سرنگون شدن رئیس سابقش یعنی محمد بن نایف، از عربستان گریخت و در سال ۲۰۱۸ وارد کانادا شد و هم اکنون نیز در آنجا اقامت دارد.

پیشتر یک منبع آگاه گفته بود که وفاداری جبری به بن نایف و نیز اِشراف چند دهه‌ای او به فعالیت‌های داخلی وزارت کشور عربستان او را هدف محمد بن سلمان قرار داده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس