قاسم سلیمانی - نمایه

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ریشه گرفتاری‌های اقتصادی، اختلافات و تحریم‌های امروز کشورمان در توطئه‌ها و تفرقه‌هایی است که توسط سران فتنه در سال ۸۸ پایه‌ریزی شد.

به گزارش مشرق، نشست سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با معاونین و رؤسای سازمان‌های این بنیاد و مدیران کل ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشتند، صبح امروز پنج‌شنبه ۹ دی‌ماه، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست، سردار کارگر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت سالروز حماسه مردمی نهم دی، اظهار داشت: در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم که امیدواریم همه ما پیروان خوبی برای این شهید بزرگوار باشیم.

ببینید:

فیلم/ از پزشک تا معلم و راننده تاکسی در میدان

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به تقارن ایام حماسه مردم نه دی‌ و شهادت سپهبد سلیمانی اشاره کرد و گفت: نهم دی روز حماسه ملت بزرگ ایران است که در آن مردم به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند و تاروپود فتنه‌گران را در هم ریختند.

وی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ همانند جنگ احزاب بود، افزود: فتنه سال ۸۸ توسط دشمنان داخلی و خارجی علیه ملت بزرگ ایران صورت گرفت؛ در این فتنه برای اولین‌ بار سران فتنه حاضر به محکوم کردن صهیونیست‌هایی که از آن‌ها حمایت کردند، نشدند. حتی وقتی عبدالمالک ریگی جنایتکار از فتنه‌گران حمایت کرد، سران فتنه حاضر به تکذیب و محکوم کردن آن نبودند و حمایت منافقین را از خودشان فرصت می‌دانستند.

کارگر تصریح کرد: دشمنان نظام و رژیم بعثی عراق در محاسبات خودشان در حمله به کشورمان خطای استراتژیک و محاسباتی داشتند که برای تاریخ درس عبرت شد و دنیا دید که رهبری حضرت امام رحمت الله علیه و حضور ملت ایران در جبهه‌های جنگ باعث شد تا ایران سربلند و صدام و حامیان آن ذلیل شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در فتنه سال ۸۸ همان دشمنان یعنی دشمنان نظام و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار و فتنه‌گران، همانند دوران دفاع مقدس دچار خطای استراتژیک شدند و قدرت و نفوذ رهبری معظم انقلاب اسلامی و بصیرت ملت بزرگ ایران را در محاسبات خودشان ندیدند.

وی با تأکید بر اینکه فتنه‌گران و دشمنان نظام اسلامی در فتنه ۸۸ همگی به‌دنبال براندازی نظام بودند، افزود: آن‌ها به قول خودشان به‌دنبال انقلاب مخملی در ایران بودند و به خاطر همین از قبل رنگ سبز را برای خودشان انتخاب کرده بودند و این همگی نشان از برنامه‌ریزی‌های آن‌ها بود که انتخابات را بهانه قرار داده بودند.

کارگر ریشه گرفتاری‌های اقتصادی، اختلافات و تحریم‌های امروز کشورمان را در توطئه‌ها و تفرقه‌هایی دانست که توسط سران فتنه در سال ۸۸ پایه‌ریزی شد و ادامه داد: هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود در مورد کمک به سران فتنه اعتراف کرده است، اما متاسفانه بعد از گذشت چند سال از فتنه، فتنه‌گران در رأس کار قرار گرفتند و دوباره فتنه کردند؛ البته این فتنه به‌صورت نرم و ملایم بود که امروز نتایج آن را در وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور می‌بینیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم را عامل جلوگیری از هرج و مرج در کشور دانست، گفت: فتنه گران در سال ۸۸ نظام را به لبه پرتگاه بردند و لطف و عنایت امام زمان (عج) و خون و برکت شهدا موجب شکست فتنه‌گران شد.

کارگر گفت: فتنه‌گران و به‌ویژه سران پرروی آن‌ها از نظام، رهبری و مردم طلبکار هستند؛ درحالی‌که آن‌ها به‌قدری بی‌حیا و بی‌شرم هستند که حتی که از مردم، شهدا و رهبری عذرخواهی نکرده‌اند. الحمدلله مردم بیدارند و رهبری معظم انقلاب اسلامی در اوج تدبیر و تشخیص کشور را اداره می‌کنند و دوستداران انقلاب اسلامی و نظام پای کار هستند و نیروهای مسلح در اوج آمادگی دفاعی برای مقابله با جنگ سخت و نرم دشمنان نظام هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به ایام سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: دشمن یعنی آمریکای جنایتکار و به ویژه ترامپ قمارباز و فاسد از روی استیصال و ناتوانی دست به جنایتی بزرگی زد و فرمانده بزرگ جبهه مقاومت در مقابل استکبار و دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان را شهید کردند.

وی سردار سلیمانی را نمونه بارز مجاهدت هوشمندانه و نوآورانه در جهان دانست و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مکتب حاج قاسم سلیمانی را باید دنبال کنیم.

کارگر با طرح این سوال مبنی بر اینکه مکتب شهید سلیمانی به چه معنایی است، گفت: مکاتب دارای جهان‌بینی، ایدئولوژی و سلوک هستند و برای همه دستورات خود برنامه دارند و در یک کلام مکتب حاج قاسم یعنی مکتب اسلام ناب محمدی (ص)، مکتب حسین بن علی (ع)، مکتب انقلاب اسلامی، امام خمینی کبیر (ره) و امامت و هدایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است. حاج قاسم فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را پس از ۳۰ سال از پایان جنگ دوباره و با یک مدل به‌روز شده نمایان و عملیاتی کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم صرفا نظامی نیست، تصریح کرد: مکتب حاج قاسم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و همراه با فناوری جدید و نوین در مقابله با استکبار جهانی است.

وی نام‌گذاری روز شهادت حاج قاسم به روز جهانی مقاومت را یک اتفاق درست دانست و افزود: حاج قاسم ایران را زنده کرد و نام ایران را در جهان طنین‌انداز کرد. ایران اسلامی و نظام اسلامی را با مجاهدت و اخلاص به جهانیان معرفی و بلندمرتبه نشان داد. حاج قاسم توانست ارتش متحد اسلامی و بلکه بالاتر ارتش متحد مستضعفان و مظلومان را به‌عنوان یک مدل موفق تشکیل دهد و در عمل و میدان‌های مبارزه و نبرد و در کنار هم، همه‌ ادیان و مذاهب و شیعیان و اهل سنت و غیر مسلمانان را سازماندهی و سامان دهد و در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیستم بین‌المللی پیروز شود.

کارگر با تاکید بر اینکه امروز مکتب حاج قاسم فقط متعلق به ایران و منطقه نیست، اظهار داشت: مکتب حاج قاسم متعلق به جهانیان است. امروز در اروپا، آفریقا، آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی و قفقاز صحبت از این مرد و اقدامات اوست. مهم‌ترین ویژگی حاج قاسم تقوا، هوش بالا، بصیرت، اخلاص، تجربه گران‌بهای دفاع مقدس، توجه و تمرکز بر هدف اصلی و دوری از حاشیه بود. حاج قاسم سلیمانی آرمان‌گرا و واقع‌نگر بود. او در تعیین صحنه‌ نبرد بسیار هوشمندانه عمل می‌کرد و تقوا و تجربه و از خود گذشتگی و ایثار در راه خدا توانست حاج قاسم و یاران باوفای ایشان را با تبعیت از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی در میدان‌های سخت و طاقت‌فرسای مقابله با استکبار و صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه پیروز کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید مکتب حاج قاسم تبیین، ترویج و تبلیغ شود، افزود: در مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مساجد نیازمند تبیین، ترویج و تبلیغ مکتب حاج قاسم سلیمانی هستیم. این فعالیت‌ها باید از کودکستان‌ها شروع شود. مدیران و مسئولان در کشورمان باید حاج قاسم را الگوی خدمت‌گذاری خود بدانند و اگر این صراط مستقیمی را که حاج قاسم از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری گرفته‌اند را ادامه بدهیم می‌توانیم موفق شویم. حاج قاسم در واقع یک مدل را در مقابله استکبار جهانی ترسیم کرد که این مدل در میدان پیاده شد که مسئله مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: ما در موضوع دفاع مقدس وقتی که با جوان‌های امروز صحبت می‌کنیم صحبت از این است که دفاع مقدس متعلق به دهه ۶۰ است؛ درحالی که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ حاج قاسم آمد و در صحنه‌ نبرد این مدل را پیاده کرد؛ البته این‌ها زحمت داشت و ما باید دقت کنیم که فقط حاج قاسم سلیمانی را در بعد نظامی نبینیم. امروز حاج قاسم سلیمانی را در دنیا به‌عنوان یک سیاست‌مدار معرفی می‌کنند.

کارگر افزود: حاج قاسم سلیمانی دفاع مقدس ۳۰ سال پیش را در یک مدل جدید در صحنه‌ پیچیده‌ منطقه پیاده‌سازی کرد. در دفاع مقدس وضعیت ما با دشمن معلوم بود و دشمن در مقابل ما بود؛ اما در اتفاقات منطقه که کشورهای عراق و سوریه درگیر آن بودند با زمان جنگ ما متفاوت بود؛ اما شهید سلیمانی با استفاده از تجربه‌ دفاع مقدس و ارزش‌های دفاع مقدس توانست یک مدل طراحی کند که این مدل امروز در سراسر دنیا مورد بحث است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: دشمن در برابر حاج قاسم به استیصال رسید و نمی‌توانست از نظر تاکتیک و تکنیک با ایشان مقابله کند؛ لذا تصمیم گرفت حاج قاسم را حذف کند و آن جنایت بزرگ را انجام داد که برای اولین‌بار بود که یک کشور به‌طور رسمی اعلام کرد می‌خواهد یکی از مسئولین دیگر کشورها را به این صورت به شهادت برساند. امیدواریم همگی لیاقت داشته باشیم که راه و مکتب حاج قاسم را همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: علت اینکه حاج قاسم توانست در صحنه‌های نبرد ایستادگی کند به‌خاطر این بود که خودشان را همیشه مدیون هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌دانست. این هدایت‌ها باعث شد حاج قاسم به این سطح برسد. یعنی اختیارات، راهنمایی‌ها و حمایت‌هایی که انجام شد باعث شد حاج قاسم بتواند چنین عظمت پیدا کند؛ لذا بایستی همواره تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را همواره مدنظر داشته باشیم.

سردار کارگر با تاکید بر لزوم توجه به یاران حاج قاسم گفت: فرماندهانی که حاج قاسم را یاری کردند، پاسداران، بسیجیان و عزیزانی که از نیروهای مسلح دیگر بودند، لذا نباید همراهان شهید سلیمانی را فراموش کنیم. این‌ها همگی به شهید سلیمانی کمک کردند؛ یک فرمانده موفق وقتی موفق است که نیروها و یاران به او کمک کنند؛ بنا بر این بایستی شهدای مدافع حرم را در کنار حاج قاسم ببینیم. مدافعان حرم فقط ایرانی نیستند، بلکه در سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان و دیگر کشورها وجود داشته‌اند که بایستی باید در مقابل همه آن‌ها و خانواده‌هایشان تشکر کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: بایستی مجاهدت‌های مدافعان حرم در قالب کتاب، فیلم و رمان ماندگار شود و در زمینه‌های تئاتر، موسیقی، سرود و فیلم مورد استفاده هنرمندان قرار گیرد و تولیدات هنری از آن خلق شود. ما در زمان جنگ شاهد بودیم بچه‌هایی بودند که شناسنامه‌هایشان را دست‌کاری می‌کردند تا در جبهه حضور داشته باشند؛ حالا همین اتفاق در جریان مدافعان حرم نیز رقم خورده است و کسانی مانند شهید صدرزاده برای حضور در جبهه شناسنامه خودش را عوض می‌کند و با عزیزان و رزمندگان افغانستانی همراه می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت راه‌اندازی ارتش بزرگ اسلامی و مستضعفین جهان توسط شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ارتش بزرگ اسلامی در قرن بیستم نیازمند هنرمندی بود که حاج قاسم به برکت اخلاص و تقوا توانست آن را انجام دهد. یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی همانند فرماندهان دوران دفاع مقدس حضور مستمر در خط مقدم بود. ایشان «مرد میدان» بود و همواره وسط میدان حاضر می‌شد و کسی که چنین ویژگی‌هایی‌ داشته باشد مسلماً بر میدان احاطه خواهد داشت و به تصمیمات واقعی و به‌روز خواهد رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس