پیشرفته ترین سیستم پدافند موشکی فضایی روسیه عملیاتی شد

یک مقام نظامی روسیه از عملیاتی شدن مجموعه پدافند موشکی اس-۵۵۰ که پیشرفته ترین مجموعه پدافند موشکی این کشور محسوب می شود و قادر به هدف قرار دادن فضاپیماها در فضا است، خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام نزدیک به وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری دولتی تاس،  گفت: سیستم پدافند موشکی اس-۵۵۰ مراحل آزمایش را با موفقیت سپری کرده و عملیاتی شده است.

 این مقام روسی با بیان اینکه نخستین گردان موشکی مجهز به اس-۵۵۰ وارد مرحله رزمی شد، افزود: سیستم پدافند موشکی اس-۵۵۰ کاملا جدید است و هیچ نمونه مشابهی در جهان ندارد و می تواند دستگاه های فضایی را (در مدار پیرامون کره زمین) هدف قرار دهد.  

 مقام دولتی روسیه تصریح کرد که موشک های این مجموعه می تواند اهداف مافوق صوت را در ارتفاع چند هزار کیلومتری هدف قرار دهد.  

 ساخت این مجموعه پدافند موشکی راهبردی روسیه در شرایط فوق سری انجام گرفته و اطلاعات ناچیزی از آن در رسانه ها منتشر شده است. برای نخستین بار اواسط آبان ماه برخی رسانه های روسی از جمله ریانووستی به نقل از منابع نظامی روسیه از ساخت مجموعه پدافند موشکی اس-۵۵۰ خبر داده بودند.  

در آن زمان خبرگزاری ریانووستی به نقل از دو مقام صنایع نظامی روسیه نوشت که سامانه پدافند موشکی اس-۵۵۰ که مراحل ساخت آن شروع شده است، می تواند فضاپیمای بدون سرنشین آمریکایی ایکس-۳۷ را در فضا نابود کند.

وزارت دفاع روسیه نیز از برنامه تولید انبوه مجموعه های پدافند موشکی جدید اس-۵۵۰ در این کشور در آینده نزدیک خبر داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جلسه اخیر با سران وزارت دفاع  و صنایع دفاعی این کشور بر اهمیت توسعه سیستم های پدافند هوایی و موشکی جدید در روسیه و تحویل مجموعه های جدید اس-۳۵۰، اس-۵۰۰ و اس۵۵۰ به نیروهای مسلح روسیه تاکید کرده است.

در همین حال تارنمای روسی آویاپرو که اخبار مربوط به واحدهای هوایی و پدافندهای هوایی و موشکی این کشور را منتشر می کند، نوشت: بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع قبلا منتشر کرده است، افزایش برد پرواز در سیستم های جدید پدافند موشکی این کشور بی معنی است.

رسانه روسی افزود: معنی این اطلاعات این است که کارشناسان صنایع نظامی روسیه در ساخت تسلیحات پدافند موشکی جدید، بیشتر به افزایش دقت و کارایی آن توجه می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دوست DE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 0
    خوب ، یکی هم به ما بدن
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    جنگ جهانی شروع بشود ایران هم درگیر میشه
  • ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 0
    مبارکشون باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس