مترجم عراقی سابق ارتش آمریکا جزئیات دستگیری صدام حسین را فاش کرد

یک مترجم عراقی که با آمریکایی ها همکاری می کرد و از ترس امنیت خود خواست نامش فاش نشود، از جزئیات چگونگی دستگیری صدام حسین توسط ارتش آمریکا پرده برداشت.

به گزارش مشرق، مترجم عراقی اظهار کرد: حدود هشت ماه پس از شروع کارم، آمریکایی ها اطلاعات بسیار محرمانه ای در مورد مخفیگاه صدام حسین دریافت کردند که نشان می داد وی در مزرعه ای در نزدیکی رودخانه دجله، در شهر «الدور» واقع در استان «صلاح الدین» پنهان شده است.

به گفته این مترجم، یکی از بستگان محافظان صدام محل مخفیگاه را فاش کرده و سپس با ردیابی فردی که در حال انتقال مواد غذایی به صدام بوده، این اطلاعات تایید شده است.

این مترجم عراقی گفت: هیچکس نمی دانست که او محافظ صدام است، اما به دلیل اینکه بهترین کالاها و اجناس را از برخی برندهای تجاری در بازار خریداری می کرد و با توجه به وخامت اوضاع کشور، این شبهه ها را برانگیخت که وی با صدام در ارتباط باشد که پس از تعقیب وی همه چیز مشخص شد.

وی افزود: پس از جمع آوری اطلاعات یک واحد نیروی ویژه آمریکا به مخفیگاه صدام اعزام شد و آنها  محل اختفا را با داروهای خواب آور اسپری کردند و من به دلیل نداشتن  ماسک اجازه نزدیک شدن به محل را نداشتم.

اما بعد از اینکه صدام حسین را با هلیکوپتر از منطقه دور کردند، توانستم اتاقی را که در آن زندگی می کرد بازرسی کنم: اتاقی به عرض ۳.۵ متر و طول حدود ۴ متر با دو تخت، کفش‌ها و لباس‌های گران‌قیمت، عطر و وسایل شخصی مانند ساعت مچی و تپانچه، چندین عکس از خانواده‌اش، یک ضبط صوت و چندین نوار کاست از او وجود داشت که بیشتر آنها را سربازان آمریکایی با خود بردند.

وی در پایان گفت: پس از انجام این عملیات، نهال های درختان پرتقال در منطقه با ماده سفید رنگ ناشناخته پوشانده شد که تمامی دام ها و سگ های ولگرد تلف شدند.

صدام حسین دیکتاتور بغداد که تشکیلاتی مخوف امنیتی را به جان ملت این کشور انداخته بود، در طول چند دهه حکومت بر عراق (۱۹۷۹- ۲۰۰۳)، هزاران شیعه و کرد عراقی را کشتار کرد. یکی از معروفترین جنایات وی، مربوط به بمباران حلبچه شهر کردنشین شمال عراق است که در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در اسفند سال ۱۳۶۶ خورشیدی بوقوع پیوست.

طی عملیات هفت‌ماهه انفال، از فوریه تا سپتامبر ۱۹۸۸، تنها در استان‌های کرکوک، دیاله، نینوا و صلاح الدین، بیش از چهارهزار و ۲۰۰ روستا نابود و بیش از ۱۸۲۰۰۰ نفر مردم بی دفاع از سوی ارتش و استخبارات عراق به قتل رسیدند. همچنین کشتار شیعیان در جریان انتفاضه جنوب عراق از دیگر جنایات جنگی دیکتاتور بغداد بود.

صدام درطول حکومت خود علاوه بر تجاوز به ایران و تحمیل جنگی ۸ ساله به ملت ایران، در سال ۱۳۶۹ نیز کویت را اشغال کرد که در جریان عملیات بین المللی موسوم به "جنگ اول خلیج فارس"، شکست خورد و ناچار به ترک این کشور شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    14 0
    این همه جنایت کردی و حرام خوری عاقبت رفتی زیر خاک .... با انبوهی گناه اون دنیا ببین چه بلایی سرش اوردن تا حالا
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      1 0
      تف به شرف بی شرفش...
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    6 0
    خداوند بر غذابت بیفزاید که خانواده های بیشماری را به ناحق عزادار کردی
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    5 0
    ببینید وقتی موجودی چنان هار می شود که ان همه جنایات می کند ولی بعد از مدتی به آن حال نزار میفتد ، نشان دهنده آن است که انسان موجودی ضعیف و ترسو است اما اگر باد شود هر حماقتی را تکرار میکند
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    7 2
    (فارغ متن این خبر)، لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • سیروان مهابادی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    9 1
    همه جنایتهای صدام یک طرف ولی انصاف داشته باشیم یکی از خدمات مهم صدام حسین کنترل کردهای شورشی عراقی بود که شده بودند نوچه های امریکا و اسرائیل و برای کشورهای منطقه مایه آشوب و فتنه بودند و به بهانه کشور تخیلی کردستان بزرگ مایه حذف آرامش خاورمیانه بودند و در این مسیر یکی از خدمات ارزنده صدام پاکسازی انفال بود که در این برنامه بسیاری از کردهای شورشی به فنا واصل شدند ولی متاسفانه انفال نیمه تمام رها شد
    • چیمن PL ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      1 0
      هرچه بدبختی این چهار کشوره از گور این کردهای عراقی بلند میشه دوران صدام خیلی محکم طناب و افسار اینها رو بسته بود
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      0 3
      این همه جنایات تو ندیدی ؟
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    خدا لعنت کنه صدام یزیید کافر را که بهترین جوانان این مرز و بوم را از ما گرفت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس