کد خبر 1319957
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
مقام روس: ارتش سوریه داعش را بیش از پیش ضعیف‌ کرد

معاون وزیر خارجه روسیه در آخرین روزهای سال ۲۰۲۱ اعلام کرد، طی سال جاری همکاری ارتش روسیه با سوریه به تضعیف بیش از پیش داعش منجر شد.

به گزارش مشرق، «اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که نیروهای روسی طی همکاری نزدیک با نیروهای سوری توانستند توانایی‌های گروهک تروریستی داعش را در خاک سوریه تضعیف کنند.

به گزارش روسیه الیوم،   سیرومولوتوف  افزود: ما به این واقعیت نگاه مثبت داریم که در سال ۲۰۲۱ نیروهای مسلح روسیه از طریق همکاری نزدیک با نیروهای مسلح جمهوری عربی سوریه به تحکیم موفقیت‌های خود در مقابله با فعالیت‌های داعش در خاک این کشور ادامه دادند.

وی ادامه داد: در نتیجه، توانمندی‌های این گروهک (داعش) به میزان قابل توجهی تضعیف شده، نیروها و ابزارهای آن حذف شده، ساختار سازمانی آن از بین رفته و منابع آن کاهش یافته است.

از سوی دیگر، سیرومولوتوف درباره ادامه حضور گروه های افراطی در ادلب هشدار داد و گفت: عوامل بی‌ثبات‌کننده اصلی در سوریه، بقای گروه‌های افراطی در منطقه کاهش تنش ادلب و حضور هسته‌های داعش و القاعده است.

«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه اخیرا اعلام کرده بود که این کشور تا حد زیادی در برابر تروریسم به پیروزی رسیده است و تا نابودی کامل آن، به مبارزه ادامه خواهد داد.

مقداد در مصاحبه با شبکه‌ الاخباریه گفت: گروه تروریستی جبهه النصره همچنان با حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه، و گروه تروریستی داعش نیز با حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه حضور دارند.

وی با بیان اینکه منفعت دولت ترکیه در نابودی و بی‌ثباتی سوریه است، تصریح کرد، مصالحه، یک تصمیم راهبردی حکومت سوریه بود تا شهروندان خود را بازگرداند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس