خبرگزاری روس: سامانه موشکی اس-۵۵۰ روسیه عملیاتی شد - کراپ‌شده

یک خبرگزاری روس به نقل از یک فرد مطلع نوشت، سامانه دفاع هوایی اس-۵۵۰ مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد مرحله عملیاتی شده است.

به گزارش مشرق، سامانه دفاع هوایی اس-۵۵۰ روسیه روز چهارشنبه آزمایشات را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد مرحله عملیاتی شده است.

خبرگزاری «تاس» به نقل از یک فرد مطلع نزدیک به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «سامانه دفاع هوایی اس-۵۵۰ مرحله آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشت. اولین تیپ اس-۵۵۰ وارد مرحله رزمی شد».

به گفته این فرد مطلع، سامانه جدید  را «یک سامانه موشکی راهبردی متحرک کاملا جدید و بی رقیب» توصیف کرده که قادر است فضاپیماها، موشک‌های بالستیک و ابرفراصوت را در ارتفاع ده‌ها هزار کیلومتری هدف قرار دهد.

به نوشته خبرگزاری تاس، مقامات رسمی روسیه هنوز عملیاتی شدن این سامانه موشکی جدید را تأیید نکرده‌اند.

اواخر آبان امسال بود که دو مقام نظامی روسیه تأیید کردند سامانه دفاع موشکی اس-۵۵۰ قادر به انهدام موثر موشک‌های بالستیک قاره پیما  و موشک‌های فراصوت  است.

در آن زمان دو منبع نظامی روس گفتند که سامانه اس-۵۵۰ روسیه به اولین سامانه متحرک هوا فضای جهان تبدیل خواهد شد که قادر به انهدام موثر موشک‌های بالستیک قاره پیما (ICBM) است.یکی از این منابع آگاه گفت که سامانه جدید موشکی زمین به هوا به عنوان نسخه ارتقا یافته سامانه موشکی  اس-۵۰۰ در حال توسعه است.

اس-۵۵۰ یک سامانه موشکی زمین به هوای نسل بعدی با برد حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۰ مایل) است که برای رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک قاره پیما، و همچنین موشک های کروز فرا صوت و هواپیماها طراحی شده است.

این در حالی است که سامانه اس-۵۰۰ روسیه نیز از قدرتمندترین سامانه‌های دفاع موشکی حال حاضر جهان است. اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. روسیه سال گذشته آزمایش این سامانه را آغاز کرد و قرار است که اولین آتشبار اس-۵۰۰ در اطراف مسکو مستقر خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    4 1
    قادر است فضاپیماها، موشک‌های بالستیک و ابرفراصوت را در ارتفاع ده‌ها هزار کیلومتری هدف قرار دهد./// ارتفاع ده‌ها هزار کیلومتری؟؟!! ضمنا باور 373 چی شد؟ چرا تو رزمایش اخیر سپاه نبود؟ مگه هنوز عملیاتی نشده؟
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      2 0
      باور ۳۷۳ برای ارتش هست
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 3
    واقعا چرا خبری از باور نیستش مدت طولانی هم از رونمایش میگذره اگه واقعا تکنولوژی ساختش برای خودمون هستش الان دیگه باید چندین گردان ازش در داخل موجود باشه و در زرمایش ها شرکت کنه در حالی که خبری ازش نیست بعدش یا یه ورژن دیگه ای ازش ساخته میشد برای زدن موشکهای بالستیک ... مثل اس 300 و انتی 2500 روسیه باور هم انگاری مثل تانک ذوالفقار شده که یه نمونه ازش ساخته بودن و هی تو رزمایشهای میاوردن و میبردن دچار شده
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 0
    ایمان ما باید بخدا باشد روسیه دوست شریک مطمئن برای ما نیست اونا در مقابله حرکت تهاجمی ما ضد غرب یکی به نعل میزنن یکی به میخ ، همه میدانیم دشمن اصلی توسعه ایران محور عبری عربی غربی است اما روسیه از قدرت گرفتن ما نگران ترس دارد ، نگران این است قدرت اتمی در جنوب خود شکل بگیرد با این اخبار تلاش میکند ما رو مهار کند و تسلیم کنند که بر جام لعنتی و بازرسی ها بی نهایت بپذیریم .
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 0
      فضاپیماها، موشک‌های بالستیک و ابرفراصوت را در ارتفاع ده‌ها هزار کیلومتری هدف قرار دهد.؟؟؟؟خدایا جلل خالق
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 1
    شوروی سلان الله علیه شروع فضا و فضا نوردی بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس