کد خبر 1319557
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
اولین گام چین برای ورود به دنیای متاورس

شرکت فناوری چینی «بایدو» با یک اپلیکیشن جدید، ایجاد آب در متاورس را آزمایش می‌کند.

به گزارش مشرق، غول فناوری چینی با نام «بایدو» روز دوشنبه با راه‌اندازی یک اپلیکیشن واقعیت مجازی اولین گام‌های خود را در صنعت متاورس برداشت. این شرکت به دنبال آزمایش آب در متاورس است، فضایی که بسیاری آن را مرحله بعدی تکامل اینترنت می‌دانند.

این شرکت مستقر در پکن در این زمینه به جمع برندهایی مانند نایک و فراری می‌پیوندد که برای آزمایش کالاهای مجازی در متاورس اقدام کرده اند. این شرکت‌ها امیدوارند که روزی متاروس از اینترنت و وب امروزی پیشی بگیرد.

این شرکت که با نام گوگل چینی هم شناخته می‌شود، به تازگی کنفرانسی را در دنیای مجازی اپلیکیشن جدید خود با نام XiRang به «معنای سرزمین امید» برگزار کرد. این اپلیکیشن از طریق تلفن هوشمند، رایانه یا از طریق عینک واقعیت مجازی قابل دسترسی است.

این جلسه مجازی با حضور رابین لی، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت بایدو و تعدادی مخاطب با آواتارهای سه بعدی برگزار شد. با این حال، این پلتفرم هنوز در مراحل اولیه خود است و به گفته معاون رئیس بایدو، راه اندازی کامل آن ممکن است تا شش سال طول بکشد.

نرم افزار XiRang به کاربران این امکان را می‌دهد که یک شخصیت دیجیتالی بسازند و با سایر کاربران در دنیای سه بعدی، به عنوان مثال یک شهر خیالی، تعامل داشته باشند. بایدو می‌گوید که به ۱۰۰ هزار کاربر اجازه می‌دهد در فضای دیجیتال یکسان شرکت کنند.

ورود روز افزون شرکت های چینی به دنیای متاورس

کاربران که فقط در چین می‌توانند به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند، می‌توانند در فعالیت‌هایی مانند بازدید از نمایشگاه‌های مجازی یا تمرین غواصی در یک استخر شنای دیجیتال شرکت کنند.

فرصت‌هایی که ایجاد یک دنیای مجازی جدید فراهم می‌کند، غول‌های دیجیتالی مانند فیس‌بوک را وسوسه می‌کند تا به این سمت حرکت کنند. تا جایی که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد تا نشان دهد به سوی متاورس در حرکت است.

علاوه بر بایدو، دیگر غول‌های دیجیتال چینی نیز به دنیای متاورس نفوذ کرده‌اند. بایت دانس، صاحب اپلیکیشن تیک تاک، روی چندین شرکت فعال در این بخش از جمله سازنده هدست‌های واقعیت مجازی Pico سرمایه گذاری کرده است. شرکت تنسنت نیز به کمک سابقه خود در زمینه بازی‌های ویدیویی، در حال توسعه پلتفرم متاورس اختصاصی خود است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    برای گردشگری مجازی خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس