کد خبر 1319519
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
تعجب بازیکن پیشین پرسپولیس از اقدام گل‌محمدی

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید یکی از اقداماتی که یحیی گل‌محمدی انجام می‌دهد باعث تعجب او شده است.

به گزارش مشرق، محسن رنجبران در مورد عملکرد سرخپوشان در بازی‌های اخیر اظهار داشت: دو سه مهره خوب تیم تاکنون نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و همین موضوع روی عملکرد پرسپولیس هم تاثیر گذاشته است. اگر بازیکنی مثل مهدی ترابی راه بیفتد شرایط پرسپولیس خیلی متفاوت خواهد شد. تیم هنوز نتوانسته جای بازیکنانی که از دست داده را پر کند. گل‌های پرسپولیس طوری نیست که بگوییم روی کارهای تاکتیکی زده می‌شود. پرسپولیس زمانی گل‌هایی می‌زد که مشخصاً روی آنها کار شده بود. نمی‌گویم کار نکرده‌اند ولی توقع از بچه‌ها بیش از این است.

وی افزود: برای من عجیب است که چرا یحیی گل محمدی، سیامک نعمتی را از ابتدا در سمت راست به جای شیری بازی نمی‌دهد. شیری بازیکن خیلی خوبی است اما هجومی کار نمی‌کند. من هم‌پست شیری بودم، در سال ۱۰-۱۵ گل برای برق شیراز می زدم، به سپاهان و استقلال و خیلی تیم‌های دیگر گل زدم چون دوست داشتم نفوذ کنم. وقتی نعمتی به زمین می‌آید تیم هجومی‌تر کار می‌کند و تعجب می‌کنم که چرا جای شیری در ترکیب حضور ندارد.

بازیکن پیشین پرسپولیس در مورد رأیی که علیه گل گهر و به سود رقبایش اعلام شده، تصریح کرد: اگر گل گهر تخلفی کرده، دلیلی نداشت به رقبایش امتیاز بدهند که به این شکل بابت تخلف آنها، چند تیم بهره امتیازی ببرند. می‌توانستند فقط گل گهر را جریمه کنند، حالا یا جریمه نقدی و یا کسر امتیاز اما کاری که کردند افتضاح بود. حق تیم‌های دیگر را هم تضییع کردند. سایر تیم‌ها چه گناهی کرده‌اند که از این بابت لطمه خوردند؟

رنجبران در مورد حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: برای فوتبال ایران خیلی زشت است که این دو تیم حذف شوند. آن هم دو تیمی که شانس بالا رفتن از گروه و حضور در مراحل پایانی را دارند. پرسپولیس و استقلال هستند که می‌توانند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند و سایر تیم‌ها نمی‌توانند. حذف این دو تیم کل فوتبال ایران را زیر سؤال می‌برد.

بیشتر بخوانید:

وعده جنجالی‌ترین بازیکن سپاهان مقابل پرسپولیس

«بیش از ۲۰ سال از برگزاری لیگ حرفه‌ای ایران می‌گذرد، چه چیزی غیر از پول در فوتبال ما در مقایسه با دوره‌ای که شما بازی می‌کردید، عوض شده است؟»، رنجبران در پاسخ به این سؤال گفت: فوتبال آسیا خیلی حرفه‌ای‌تر شده و چیزی هم که متفاوت شده، عدم پایبندی به وعده و وعیدهاست. در دوره‌ای که ما بازی می‌کردیم، قراردادها طوری بسته می‌شد که باشگاه می‌توانست از عهده چیزی که متعهد شده بربیاید، اما امروز همه باید دنبال شکایت بروند. خیلی‌ها می‌گویند دوره ما پول نبود، اما واقعاً اینطور نیست. آن دوره هم درآمد فوتبالیست از خیلی‌ها بیشتر بود. با پرسپولیس ۷ میلیون بابت یک فصل قرارداد بستم و در کازرون، زمین خریدم که اگر بخواهم به نرخ امروز محاسبه کنم، ۴-۵ میلیارد ارزش داشت.

وی اضافه کرد: آنهایی که می‌گویند قبلاً فوتبال درآمدی نداشت، در واقع پول‌های‌شان را حیف و میل می‌کردند. من زندگی پاک و سالمی داشتم، پولم را بی‌دلیل خرج نمی‌کردم در حالی که نه مشاوری داشتم و نه مدیر برنامه. زمانی که در تیم ملی بازی می‌کردیم، بابت بردها پاداش دلاری می‌گرفتیم. تا پولی از فوتبال می‌گرفتم، زمین می‌خریدم. هر قواره آن زمین‌ها یک میلیارد ارزش دارد. اشتباه آنهایی که می‌گویند ما پولی از فوتبال نگرفتیم، این است که توقع دارند آن زمان میلیاردی می‌گرفتیم، در حالی که چند میلیونِ آن روزها اندازه چند میلیارد امروز ارزش داشت.

رنجبران با اشاره به اینکه بخش زیادی از پول فوتبال این روزها نصیب مدیر برنامه و دلال می‌شود، گفت: الان بازیکنی در لیگ برتر است که ۱۰ میلیارد قرارداد دارد اما باید به دلال، مدیر برنامه، سازمان مالیاتی و... پول بدهد، یک بخشی از پولش را هم باشگاه نمی‌دهد، اما زمان ما، اگر ۷ میلیون قرارداد می‌بستیم، کل پول برای خودمان بود. نه مالیات می‌دادیم و نه پول به دلال و مدیر برنامه. امروز بازیکن چند میلیارد می‌گیرد اما خانه ندارد. فوتبالیستی که سالم زندگی کند و حواسش باشد، هیچ وقت دچار مشکل نمی‌شود. همه نباید خودشان را با علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی و ... مقایسه کنند که  فوتبال‌شان در سطح اروپا بود و در تیم‌های خارجی درآمد دلاری داشتند. هر کسی باید شرایط خودش را ببیند و اگر اشتباه نکند، قطعاً پول فوتبال برایش خوب است.

بازیکن پیشین پرسپولیس که سه سال در این تیم حضور داشت، در مورد اینکه چرا در ۲۹ سالگی فوتبال را کنار گذاشت، عنوان کرد: بدشانسی آوردم و در نوبنیاد تهران تصادف کردم. این تصادف موجب افت سنگین فوتبالم شد، وگرنه من هم از بازیکنانی بودم که مثل سیدجلال حسینی، می‌توانستم تا ۴۰ سالگی بازی کنم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    وقتی که 3 امتیاز از سپاهان گرفتید و 15 تیم دیگه ضرر کردند چرا آنوقت صدات در نیامد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس