۵۰روز تا نبردقرن؛ بازگشت مسی و راموس به برنابئو و قراردادی رو به انقضا

دیدار تیم‌های رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای هر دو باشگاه از اهمیت زیادی برخوردار بوده ومعتبرترین رقابت باشگاهی اروپا روی میز قمار است.

به گزارش مشرق، در فاصله ۵۰ روز تا این بازی هیجان‌انگیز تنش زیادی میان این دو باشگاه در گرفته و عمده آن نیز بر سر «کیلین امباپه» و قرارداد رو به اتمام وی با تیم پاریسی است. علاوه بر این، موضوع سوپرلیگ اروپایی و رابطه این دو باشگاه با اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) نیز در میان است.

کدام تیم در وضعیت بهتری است؟

هر دو تیم صدرنشین لیگ داخلی خود بوده و معدود افرادی وجود دارند که به قهرمانی آنان در ماه مه ۲۰۲۲ شک داشته باشند.  

«کارلو آچلوتب» تیمی را هدایت می‌کند که در آن فوق ستاره‌ای وجود ندارد و این در حالی است که «مائوریتسیو پوچتینو» در پاریس باید روحیه تیم را تقویت کند و علاوه بر این، تیم پاریسی به نظر در بهترین شرایط خود قرار ندارد. «لیونل مسی» هنوز به طور تمام و کمال وفق پیدا نکرده، «نیمار» مصدوم است، قرارداد امباپه روی به انقضا و «سرخیو راموس» هنوز روی غلتک نیافتاده و ضمن اینکه «جیان‌لوئیجی دوناروما» برای گرفتن جای «کیلور ناواس» در قفس توری پارک‌دو پرنس تقلا می‌کند.

در جدول هر کدام از ۱۹ بازی ۴۶ امتیاز، ۴ تساوی و یک شکست دارند. رئال در گروه خود در لیگ قهرمانان صدرنشین شد و پی‌اس‌جی بعد از منچسترسیتی به عنوان تیم دوم بالا آمد.

پرونده امباپه داغ و داغ‌تر می‌شود

کیلین امباپه اول ژانویه ۲۰۲۲ بازیکن آزاد خواهد بود و می‌تواند با رئال قرارداد ببندد. البته این اتفاق بلافاصه با آغاز سال ۲۰۲۲ رخ نمی‌دهد اما پی‌اس‌جی از اینکه مرد فرانسوی برای تمدید قرارداد به آنان امیدواری نداده است، حال مساعدی ندارند.

پی‌اس‌جی بر این باور است که رئال مادرید در مورد امباپه وارد بازی «کثیفی» شده و آتشی را که در رابطه با این موضوع روشن بوده، شعله‌ورتر کرده است.

البته امباپه تا پیش از اتمام بازی پیش رو برابر رئال، هیچ اقدامی نخواهد کرد. این دو بازی (رفت و برگشت) ۱۵ فوریه و ۸ مارس(۲۶ بهمن و ۱۷ اسفندماه)  برگزار می‌شود. با این وجود، احتمال اینکه او اول جولای رئالی شود، وجود دارد.

بازی جوانمردانه مالی، یوفا

رئال و پی‌اس‌جی دیگر در خارج از زمین بازی رابطه حسنه‌ای ندارند. در حالی که سفیدپوشان مادرید برای راه‌اندازی سوپرلیگ اروپایی مصر و مخالف بازی جوانمردانه مالی هستند، تیم فرانسوی به سمت یوفا متمایل شده و جانب این نهاد را گرفته است.

بازگشت راموس، مسی در برنابئو و پرونده امباپه

بازگشت سرخیو راموس به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آن هم پس از سپری کردن ۱۶ سال در آن، مشخصا یکی از موضوعات اصلی است و پیوستن وی به پی‌اس‌جی در حالی رخ داد که او پیش از این گفته بود که هرگز به باشگاه رقیب رئال نمی‌رود. با این حال، بخش زیادی از این رویارویی به میزان آمادگی بدنی وی بستگی دارد.  

موضوع به نام مسی نیز روی میز است؛ کسی که همواره دشمن شماره یک رئال و برنابئو بوده است. کاپیتان سابق باشگاه بارسلونا پیش از این در چندین موقعیت رئال را از لب تیغ گذرانده و به نظر می‌رسد که در این فصل هم چنین قصدی دارد.

مهم‌تر از همه، پرونده امباپه است و علاوه بر این، داستان‌هایی پیرامون کیلور ناواس، «آنخل دی‌ماریا» و «اشرف حکیمی» که همگی سابقه پوشیدن پیراهن رئال را دارند نیز وجود دارد.

۵۰ روز زمان برای آمادگی 

رئال و پی‌اس‌جی حالا ۵۰ روز برای بازی سرنوشت زمان دارند. سفیدپوشان تقریبا هیچ مصدومی نداشته و به تازگی از کمند کرونا رها شده‌اند. در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، آنچلوتی می‌تواند از تمام بازیکنان ترکیب اصلی خود استفاده کند. همچنین موضوع سوپرجام اسپانیا در عربستان سعودی نیز مطرح است.

در این بین، پی‌اس‌جی برنامه سبک‌تری در آغاز سال جدید میلادی داشته و علاوه بر این، در حال برنامه‌ریزی سفری کوتاه و زمستانی به قطر است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس