هیأت هماهنگی شیعی: به تصمیمات دادگاه فدرال عراق احترام می‌گذاریم

هیأت هماهنگی شیعیان اعلام کرد که به تصمیمات دادگاه عالی فدرال عراق هرچند که به ضرر این هیأت باشد، احترام می گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «حیدر اللامی» عضو هیأت هماهنگی شیعیان عراق به تصمیم اخیر دادگاه عالی فدرال مبنی بر تأیید نهایی نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، این عضو هیأت هماهنگی شیعیان گفت: ما به تصمیمات دادگاه عالی فدرال عراق هرچند که به ضرر هیأت هماهنگی شیعیان باشد، احترام می گذاریم. علت این مسأله هم آن است که احترام به رأی دادگاه نشان دهنده اقتدار و حاکمیت عراق است.

وی در ادامه سخنان خود در زمینه رأی دادگاه فدرال مبنی بر رد درخواست ابطال نتایج انتخابات پارلمانی عراق، افزود: با وجود شواهد و مدارک ارائه شده به دادگاه فدرال و اثبات درستی آن، رأی نهایی دادگاه فدرال مبنی بر تأیید نتایج انتخابات را می پذیریم.

دادگاه فدرال عراق روز گذشته شکایات برای ابطال نتایج انتخابات عراق را رد کرد. این دادگاه اعلام کرد: شورای عالی قضائی تنها نهادی است که حل و فصل مشکلات مربوط به انتخابات را بر عهده دارد. بنا بر قانون انتخابات، اگر نتایج اعلام شده تا ۵ درصد با فرایند انتخاباتی تفاوت داشته باشد، شمارش آرا به صورت دستی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دادگاه مذکور عنوان کرد: اقدام کمیساریای عالی انتخابات در اعلام جزئی نتایج انتخابات، نقض قانون بود. شمارش آرا در انتخابات آینده باید به صورت دستی انجام شود، نه الکترونیکی. پارلمان آینده باید برای اصلاح قانون انتخابات اقدامات قانونی را در پیش گیرد.

این دادگاه اعلام کرد که احزاب سیاسی ۳ روز مهلت دارند به رأی صادر شده اعتراض کنند. از سوی دیگر، دادگاه فدرال عراق تصمیم‌گیری درباره شکایت «آلا طالبانی» را به روز شانزدهم ماه آتی میلادی (۲۶ دی ماه) موکول کرد. افزون بر این، «علی فضل الله» سخنگوی جنبش «حقوق» اعلام کرد که تقلب در نتایج انتخابات طبق شواهد و مستندات، ثابت شده است. وی افزود: اعضای هیئت هماهنگی شیعی نشستی را بمنظور موضع گیری نسبت به حکم دادگاه فدرال برگزار خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس