کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه

سفیر ایران در مسکو از افزایش چشمگیر واردات کالاهای ایرانی توسط روسیه در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: محصولات کشاورزی مهمترین اقلام واردات یک میلیارد دلاری روسیه از ایران را تشکیل می‌دهد.

به گزارش مشرق، کاظم جلالی روز، دوشنبه، ۶ دی ماه، با اشاره به توسعه چشمگیر تجارت کالا میان ایران و روسیه در یک سال اخیر گفت: در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۱ روسیه ۷۷۵ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرد که در سالیان اخیر رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مهمترین علل برگشت محصولات کشاورزی صادراتی

به گفته جلالی، واردات کالاهای ایرانی به روسیه در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۱۲۲ درصد افزایش یافته است.

جلالی افزود: اگر آمار سه‌ماهه پایان سال ۲۰۲۱ هم اعلام شود احتمال می‌دهیم که کل واردات ۱۲ماهه روسیه از ایران برای اولین بار به رکورد یک میلیارد دلار خواهد رسید که عمده اقلام وارداتی روسیه از ایران، محصولات کشاورزی، باغی و صیفی‌جات است.

سفیر ایران در روسیه خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک سال اخیر حجم بی‌سابقه‌ای از محصولات کشاورزی ایران را وارد کرده‌اند و فقط برای چند محموله فلفل دلمه مشکلات استانداردهای سموم پیش آمد وگرنه در سایر موارد شاهد رشد صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.

عمده کالاهای صادراتی ایران به روسیه، محصولات کشاورزی است که به ترتیب شامل آبزیان، فرآورده‌های آبزیان، فیله تن، میگو، لبنیات، گل و گیاه، صیفی‌جات، میوه‌جات و خشکبار است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا US ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    ننگ بر سر دولت قبل که همه چشمش به دست غرب بود. ما اگه با همسایگان و دوستانمون روابط رو توسعه بدیم هیچ نیازی به غرب و نوکرهاش نداریم
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      0 0
      احسنت، ولی خوب عشق کدخدا بد جوری در دل غربگدایان داخلی هست چه دولتی چه شخصی!!!
  • سعادت IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 1
    این نشون میده که روسیه برای بقا به دوستی با ایران نیاز دارد. هم از نظر اقتصادی و هم از نظر تامین مایحتاج عمومی
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    چین ۳۰ سال پیش ۹۰۰ میلیارد صادراتش بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس