اختلاف بیش از ۵۰ میلیونی قیمت هر متر آپارتمان در منطقه ۱ و ۱۸ شهر تهران/ رشد قیمت مسکن کُند شد

تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آذرماه ۱۴۰۰ نشان می دهد قیمت هر متر مربع آپارتمان در آذر ماه نسبت به ماه قبل رشد ۱.۸ درصدی داشته است.

به گزارش مشرق، بررسی تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آذرماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در این یک ماه حدودا ۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی معامله شده است که نسبت به ماه قبل ۳۳.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۸۲.۵ درصد رشد داشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در آذرماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بوده که این رقم نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد رشد پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

سرعت رشد قیمت مسکن به یک‌هشتم سال ۹۹ کاهش یافت

توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران نشان می‌دهد که از مجموع ۹ هزار و ۷۷۲ واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۳.۲ دهم درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند و در مقایسه با آذر سال قبل حدود ۵.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

بررسی توزیع تعداد معاملات انجام شده بر اساس مناطق مختلف شهر تهران در آذرماه ۱۴۰۰ نشان دهنده آن است که از بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده که سهم ۱۴.۳ درصدی داشته و پس از آن منطقه ۱۰ با سهم ۱۰.۱ درصدی و بعد از آن منطقه ۲ با سهم ۸.۵ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است.

بررسی قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در آذر ۹۹، ۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان بوده و در آبان ماه ۱۴۰۰ به ۳۲ میلیون و ۹ هزار تومان رسیده و در آذر ۱۴۰۰ با رشد ۱.۸ درصدی به رقم ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسیده است.

بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در شهر تهران مربوط به منطقه یک با قیمت متری ۶۹ میلیون و ۸۰ هزار تومان بوده و کمترین آن مربوط به منطقه ۱۸ با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده که اختلاف قیمت این دو منطقه حدود ۵۴ میلیون تومان بوده است.

بر اساس قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در دامنه قیمتی متری ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان سهم ۱۶.۸ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده و بعد از آن واحدهای متری ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان با سهم ۱۶.۲ درصدی و واحدهای متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان با سهم ۱۳.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است در این بین ۶۱.۹ درصد از معاملات انجام شده در آذر با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی شهر تهران در این ماه بوده است.

واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری سهم ۱۵.۹ درصدی از معاملات انجام شده در آذر را داشته و پس از آن واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متری با سهم ۱۵.۱ درصدی و بعد از واحدهای ۷۰ تا ۸۰ متری با سهم ۱۲.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است که در مجموع واحدهای کمتر از ۸۰ متر مربع سهم ۵۸ درصدی از معاملات بازار مسکن در آذرماه را به خود اختصاص داده است.

بررسی‌های نشان می‌دهد واحدهای مسکونی با ارزش یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی با سهم ۱۹.۲ درصدی بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده است و پس از آن واحدهای ۵۰۰ میلیونی تا یک میلیاردی با سهم ۱۶.۱ درصد و سپس واحدهای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی تا ۲ میلیارد تومانی سهم ۱۳.۱ درصدی را در معاملات آذرماه داشته اند.

بررسی تحولات بازار اجاره بها نشان می‌دهد که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران در آذر ۱۴۰۰ رشد ۵۱.۲ درصدی داشته و در کل مناطق شهری با رشد ۵۴.۲ درصدی روبرو بوده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس