اومیکرون از PCR فرار می‌کند/ علائم شبیه سرماخوردگی

عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، گفت: امیکرون، از تست پی سی آر فرار می‌کند و از همین رو، باید به بیماران دچار سرماخوردگی مشکوک شد

به گزارش مشرق، حمید سوری، اظهار کرد: آنچه مسلم است، فعلاً از پایان پاندمی کرونا در جهان خبری نیست و شاید تا دو سال دیگر این بیماری با مردم بماند.

وی با اشاره به ویژگی‌های امیکرون در مقایسه با سویه های قبلی، گفت: علائم اومیکرون شبیه سرماخوردگی است و از همین رو، بایستی به افراد سرماخورده مشکوک بود.

این اپیدمیولوژیست با عنوان این مطلب که امیکرون پی سی آر گریز است، افزود: با توجه به اینکه اومیکرون در آزمایش‌های پی سی آر، تا حدودی منفی نشان می‌دهد، از همین رو می‌توان متصور شد که در حال حاضر نیز این بیماری در سراسر کشور وجود دارد.

سوری با انتقاد از طرح برخی مباحث همچون فرصت ۱۷ روزه برای نمایان شدن اومیکرون در کشور، گفت: نباید هر آنچه در ارتباط با سویه اومیکرون در جهان مطرح می‌شود، در کشور گفته شود. زیرا، اگر بعد از ۱۷ روز اتفاقی که منتظر آن هستیم، رخ ندهد، فکر می‌کنیم خطر رفع شده است. در حالی که اینگونه نیست و ما باید به فکر پیشگیری باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    9 0
    ایشان اپیدمیولوژیست است نه ویروس شناس یا ایمونولوژیست، نظر ایشان اصلا کارشناسی و علمی نیست. فرار سویه امیکرون تا حدودی از PCR اصلا جمله علمی نیست. ویروس یا با PCR تشخیص داده میشود یا نمیشود. تا حدودی از کجا آمده!!!! الله اعلم
    • علیرضا امامی فر IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      1 0
      اصلا فرار از PCR یعنی چی؟!! بعد از سال ها فعالیت بیوتکنولوژیک دفعه ی اولی هست که می شنوم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس