اتحاد آلمانی؛ کلوپ و توخل خواستار بازگشت قانون ۵تعویض به لیگ انگلیس

سرمربی تیم فوتبال لیورپول در بحبوحه اوج‌گیری کرونا در انگلیس و لیگ جزیره، با حمایت از همتای خود در تیم چلسی، خواستار بازگشت قانون ۵ تعویض به لیگ جزیره شد.

به گزارش مشرق، پس از آغاز مجدد مسابقات لیگ برتر جزیره در ژوئن ۲۰۲۰ و بعد از وقفه‌ای ۳ ماهه، باشگاه‌ها مجاز به استفاده از ۵ تعویض شدند اما این قانون فصل گذشته دوباره به حالت اولیه و ۳ تعویض بازگشت.

با این حال، پس از اینکه چندین باشگاه انگلیسی تحت تاثیر سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون قرار گرفته و ۱۵ بازی به تعویق افتاد، «توماس توخل» سرمربی چلسی مصرانه خواستار تجدید نظر لیگ برتر انگلیس در مورد این قانون شده است.

دیدار تیم لیورپول در روز پس از سال نو میلادی نیز به دلیل شیوع کرونا در تیم لیدزیونایتد به تعویق افتاد و «یورگن کلوپ» سرمربی قرمزهای آنفیلد با نظر توخل مبنی بر افزایش مجدد تعداد تعویض‌ها موافق است.

وی در این باره گفت: یک بازیکن سطح بالا در انگلیس حدود ۳۸ بازی در لیگ برتر بازی کرده و در دو تونمنت حضور دارد که مجموعا حدود ۴۳ بازی است. بازی‌های ملی و لیگ قهرمانان را هم به این رقم اضافه کنید. بنابراین ما بلافاصله به بیش از ۵۰ بازی برای هر بازیکن می‌رسیم. تصمیمات مجمع مربیان با ۱۴ رای تصویب می‌شود و شماب رای تغییر یک قانون به ۱۴ رای نیاز دارید و یک جای کار در این تصمیم‌گیری لنگ می‌زند.

وی افزود: ۵ تعویض تصمیم درستی است به ویژه در این مقطع زیرا شما مجبورید بعد از بهبود بازیکنان از کرونا یا مصدومیت، از آنان استفاده کنید. بهترین و پرفشارترین لیگ در جهان، لیگ انگلیس بوده و تنها لیگ اروپا است که همچنان از ۳ تعویض استفاده می‌کند و این تصمیم درست نیست.

کلوپ اضافه کرد: باید این قانون را تغییر دهیم اما تصمیم آن به عهده لیگ برتر است؛ تصمیم با آنها است اما به نظر قادر به اعمال این قانون نیستند چون برای این کار به رای باشگاه‌ها نیاز است و ظاهرا تغییر قانون ۳ تعویض محتمل نیست.

لیورپول در حال حاضر با چلسی رده سوی هم‌امتیاز بوده و با یک بازی کمتر، ۶ امتیاز با منچسترسیتی صدرنشین فاصله دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس