مرگ شهروندان آمریکایی بر اثر اعمال خشونت‎های ماموران پلیس

یک گزارش نشان می‌دهد که خشونت بیش از حد پلیس آمریکا باعث مرگ شهروندان این کشور می‌شود.

به گزارش مشرق، در جولای ۲۰۱۶، پلیس شهر میامی آمریکا، «چارلز کینزی»، که یک درمانگر رفتاری بود را در حالی که در حال مراقبت از یک بیمار مبتلا به اوتیسم بود، به ضرب گلوله کُشت.

به گزارش «اسلیت»، در فیلمی که توسط یکی از شاهدان ضبط شده است، «کینزی» با آرامش به افسران می‌گوید که نه او و نه بیمارش تهدید به حساب نمی‌آیند؛ «کینزی»، می‌گوید که این مرد از خانه خود فرار کرده است و قصد دارد تا او را به خانه اش بازگرداند.

پلیس آمریکا معتقد بود که بیمار «کینزی» اسلحه داشت؛ در حالی که «کینزی» در خیابان بر روی زمین دراز کشیده و دستانش را بالا گرفته به آن‌ها می‌گوید که یک اشتباه پیش آمده است؛ او می‌گوید که هیچ سلاحی وجود ندارد، فقط یک کامیون اسباب بازی وجود دارد اما یک افسر به هر حال به پای «کینزی» تیراندازی می‌کند.

سپس پلیس آمریکا، «کینزی» را به پشت می‌چرخاند، دستبند به او می‌بندد و ۲۰ دقیقه قبل از رسیدن آمبولانس، او را در حال خونریزی در خیابان به حال خود رها می‌کند.

«کینزی» می‌توانست بیمارش را ترک کند، اما او ماند، زیرا هر چقدر هم که باید برای او وحشتناک باشد، معنای مددکار اجتماعی بودن همین است؛ همانطور که در بسیاری از تیراندازی‌های پلیس آمریکا دیده شده، افسران اغلب برعکس عمل می‌کنند.

از زمان قتل «جرج فلوید» و «برونا تیلور» توسط پلیس آمریکا و سایر حوادث نگران‌کننده اخیر در واکنش خشونت‌ آمیز پلیس به افراد آسیب‌پذیر، اجماع ملی رو به رشد درباره اهمیت مددکاری اجتماعی و مداخله ماهرانه در بحران به عنوان جایگزینی برای پلیس در حال انجام بوده است.

بسیاری از افراد می‌دانند که مددکاران اجتماعی چگونه برای ایجاد و حفظ ایمنی، ثبات و سلامت کار می‌کنند و چگونه پلیس به طور معمول این اهداف را تضعیف می‌کند.

پلیس آمریکا مجهز به شوکر، اسلحه و باتوم است و آماده اعمال خشونت و مجازات است.

بسیاری از افراد در آمریکا که مددکاران اجتماعی به آن‌ها خدمات می‌دهند نیز بازماندگان خشونت هستند، خشونتی که اغلب توسط پلیس انجام می‌شود.

آن‌ها شاهد بوده‌اند که اعضای خانواده یا همسایگانشان به طرز وحشیانه‌ای دستگیر شده‌اند و توسط افسران پلیس مسلح در محله‌ها و مدارس خود تحت مراقبت و بدرفتاری قرار می‌گیرند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس