کد خبر 1318759
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
افزایش ۱ درصدی ذخیره آب سدها در پی بارش های اخیر/ ۶۴ درصد ظرفیت سدها خالی است

درحالی که پیش از بارش های اخیر، ۳۵ درصد حجم مخازن سدها پر بود، با بارش های اخیر حجم پرشدگی مخازن سدها به ۳۶ درصد رسید و هم اکنون ۶۴ درصد حجم مخازن سدهای کشور خالی است.

به گزارش مشرق، در طی ۱۰ روز اخیر بارش های نسبتا خوبی را در کشور شاهد بودیم اما این بارش ها تنها یک درصد به حجم ذخایر سدهای کشور اضافه کرد.

آمار دفتر اطلاعات و داده های آب کشور نشان می دهد با سپری شدن ۹۴ روز از سال آبی ، تا ۴ دی ماه ( سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۱۸.۲۰ میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۲درصد کاهش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

۶۷ سد با مخزن بیش از ۱۰ هزار مترمکعب احداث می‌شود

حجم مخازن سدهای کشور حدود ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است که وجود ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سدها، نشان دهنده پرشدگی ۳۶ درصدی مخازن سدهای کشور و خالی بودن ۶۴ درصد این ظرفیت است.

فیروز قاسم زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده های آب کشور در این خصوص گفت: بررسی وضعیت سدهای کشور نشان می دهد، میزان کل حجم ورودی به سدهای کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ ۴ دی ماه  معادل ۴.۸۲ میلیارد مترمکعب است که کاهشی معادل ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می­دهد.

وی افزود: میزان پرشدگی سدهای مهمی چون زاینده رود، شمیل و نیان و سفید رود در شرایط فعلی حدود ۱۳ تا ۲۱ درصد است؛ همچنین در استان­های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی متوسط مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود ۴۱ درصد و ۱۹ درصد است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس