غزه در آستانه جنگ و نبرد مجدد/ ناکامی واسطه ها

شواهد نشان می دهد که با ادامه محاصره همه‌جانبه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و تأخیر در تحقق وعده بازسازی، شرایط به سوی جنگ و درگیری پیش می رود.

به گزارش مشرق، العربی الجدید در گزارشی با اشاره به اوضاع غزه آورده است: با ادامه محاصره همه‌جانبه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و تأخیر در تحقق وعده بازسازی ویرانی‌های گسترده ناشی از جنگ اخیر در ماه مه که موجب تخریب زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها در این منطقه شد، شواهد نشان می‌دهد که نوار غزه در آستانه تنش و درگیری مجدد است.

این رسانه می نویسد: به نظر می آید که واسطه‌ها تاکنون نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند و رژیم صهیونیستی را به اجرای تعهداتش در حفظ آرامش در غزه متقاعد کنند و از سوی دیگر نتوانسته‌اند توجیه قانع‌کننده‌ای برای سران گروه‌های مقاومت در غزه درباره ادامه وضعیت کنونی ارائه کنند.

العربی الجدید نوشت: تهدیدهای اخیر جنبش حماس که اعلام کرد که در صورت عدم حل بحران در غزه، سراغ نبرد می‌رود، باعث تشدید تلاش‌های دیپلماتیک مصر و سازمان ملل شده است. در تازه‌ترین مورد، هیئتی امنیتی از مصر به غزه و تل‌آویو رفت تا آرامش را حفظ و برای تحقق وعده‌ها تلاش کند.

این رسانه آورده است: منابع آگاه در نوار غزه تأکید می‌کنند که گروههای مقاومت فلسطین درباره روی آوردن به جنگ در صورت ناکامی واسطه‌ها در وادار کردن تل آویو به اجرای تعهداتش درباره بازسازی نوار غزه و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی توافق کرده‌اند.

به گفته این منابع، گروه‌های مسلح فلسطینی نیمه ژانویه را موعد پایانی اجرای مطالباتشان تعیین کرده‌اند. این گروه‌ها تقریبا هر روز با آزمایش موشک‌های تازه پیام‌های محکمی به صهیونیستها می‌فرستند.

العربی الجدید گزارش داد: همزمان با این آتش زیر خاکستر، کتائب عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، اخیرا رزمایشی متفاوت اجرا کرد. همچنین قرار است به زودی دوره آموزشی مشترک همه نیروهای مقاومت به منظور مبادله تجارب برگزار شود.

پیش از این منابعی در حماس نیز از واسطه مصری بابت کوتاهی در اجرای تعهداتشان درباره آغاز روند بازسازی نوار غزه و تسهیل سفر فلسطینیان از گذرگاه مرزی رفح انتقاد کرده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    ایول منتظریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس