طالبان توافق با ترکیه و قطر درباره فرودگاه‌های افغانستان را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان گزارش رسانه‌ها درباره توافق با ترکیه و قطر درباره فرودگاه‌های افغانستان را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «امام‌الدین احمدی» سخنگوی اداره هوانوردی طالبان با تکذیب گزارش رسانه‌ها درباره توافق آنکارا و دوحه با طالبان برای مدیریت فرودگاه‌های افغانستان گفت که طرف‌ها درباره ایجاد یک کمیته فنی سه‌جانبه برای ادامه گفت‌وگوها توافق کرده‌اند.

بیشتربخوانید:

همگرایی ترکیه با امارات/ روابط تاکتیکی یا راهبردی؟

احمدی افزود: تیم مشترک ترکیه و قطر روز پنجشنبه به کابل آمد و با تیم‌های فنی طالبان دیدار کرد، این دیدارها ادامه خواهند داشت و با توجه به منافع ملی کشور در آینده نزدیک به تفاهم خواهیم رسید.

سخنگوی اداره هوانوردی طالبان پیش از این گفته بود که تیم مشترک ترکیه و قطر درباره قرارداد مدیریت ۵ فرودگاه بین‌الملل افغانستان با مقامات طالبان دیدار داشتند.

افغانستان ۲۴ فرودگاه دارد، اما فرودگاه‌های کابل، مزارشریف، هرات، قندهار و خوست برای پروازهای بین‌المللی آماده هستند.

منابع دیپلماتیک پیش از این اعلام کردند، هیئت مشترک قطر و ترکیه که برای رایزنی با مقامات طالبان درباره مدیریت فرودگاه‌های افغانستان به کابل آمده است، با طرف طالبان به توافقات اولیه رسیده است.

«آناتولی» به نقل از منابع نوشته بود که ترکیه و قطر در چارچوب این توافق علاوه بر فرودگاه کابل، ۴ میدان فرودگاه دیگر در افغانستان را بطور مشترک مدیریت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    آلب ارسلان دیگری خواهیم شد و دوباره پرچم ایران را بر قله های ترکیه و قفقاز برافراشته خواهیم کرد.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    1 0
    آلب ارسلان دیگری خواهیم شد و دوباره پرچم ایران را بر قله های ترکیه و قفقاز برافراشته خواهیم کرد.
    • یزدان IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      1 1
      پس مواظب فرزندان ارطغرل و عثمان باشید و نبرد ملازگرد را از یاد نبرید دلبندم آلپ ارسلان که خودش یک ترک ششدانگ بود فکرکنم تاریخ را وارونه میخونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس